חדשות בעולם

שריפה נוספת בבניין בניו יורק: 12 הרוגים - ביניהם תינוק בן שנה

שבוע וחצי אחרי האסון שגבה את חייהם של ארבעת בני משפחת אזן - שריפת ענק נוספת קוטלת חיים. השריפה אירעה בבניין בן חמש קומות שנמצא בשכונת ברונקס בניו יורק, ועד כה נהרגו 12 בני אדם, ביניהם תינוק כבן שנה. ארבעה בני אדם לפחות נפצעו בדרגות שונות

(צילום: EPA-EFE/FDNY HANDOUT)(צילום: EPA-EFE/FDNY HANDOUT)
אא

שבוע וחצי אחרי האסון שגבה את חייהם של ארבעת בני משפחת אזן - שריפת ענק נוספת קוטלת חיים. השריפה אירעה בבניין בן חמש קומות שנמצא בשכונת ברונקס בניו יורק, ועד כה נהרגו 12 בני אדם, ביניהם תינוק כבן שנה. ארבעה בני אדם לפחות נפצעו בדרגות שונות. 

"מדובר בשריפה הקשה ביותר שנראתה בעיר זה שנים רבות", כך אמר הבוקר ראש העיר ביל דה בלאזיו. "משפחות התפרקו כאן בברונקס, אנשים נהרגו מגיל שנה ועד גיל 50. לבנו יוצא אל כל מי שאיבד כאן אדם אהוב ואל כל מי שנלחם על חייו".

על פי הדיווחים, השריפה החלה בשעה שבע בערב (שעון ניו יורק). כ-170 כבאים רצו לקומה השלישית שבבניין, כשבשלב זה הלהבות גדולות מאוד והאש מתפשטת במהירות. הכבאים החלו בכיבוי השריפה ובחילוץ דיירים מהבניין הבוער תחת תנאים קשים וטמפטורה של למעלה מ-15 מעלות. לדבריהם, הצטרכו להשתמש בכמויות אדירות של מים, היות וכמות גדולה מהמים פשוט קפאה והפכה לקרח. 

"ראיתי אבא שרץ לעבר הבניין הבוער וצועק: 'התינוקות שלי מתים, התינוקות שלי מתים' אבל לא נתנו לא להיכנס", כך סיפר אחד מעדי הראייה שנכחו במקום, בראיון ל'ניו יורק פוסט'. "העשן היה משוגע. אנשים צעקו 'צאו החוצה' ושמעתי אישה אחת שצועקת 'הצילו, אנחנו לכודים פה'", סיפר עד ראייה אחר. אחד הניצולים יצא מהדירה שלו עם חלוק אמבטיה ונעלי בית, כששמע צעקה מאחת הדירות ש'הבניין עולה באש'. 

אחת הבעיות בבניינים האמריקניים הינה שרבים מהם מכילים רצפות עץ דליקות במקום רצפות שיש - דבר שהופך אותם ל'מלכודות מוות' בעת שריפה. 

תגיות:הרוגיםניו יורקשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה