חדשות בארץ

מקומם: המרצדס של היטלר תועמד למכירה פומבית בחודש הבא

המכונית ששימשה את הצורר הנאצי במצעדי הניצחון שלו בגרמניה תועמד למכירה פומבית בחודש הבא. ביקורת רבה נשמעה כלפי בית המכירות שמפאר את המדיניות הנאצית. בתגובה הדגיש בית המכירות כי: "המטרה היא רק להראות את אחת המכוניות המדהימות של המאה"

  • י' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכונית המרצדס מסוג "K770 גרוסר", בה השתמש הצורר הנאצי במצעדי הניצחון בגרמניה הנאצית, תועמד למכירה פומבית בסקוטסדייל ארצות הברית בחודש ינואר הקרוב.

"המכונית נחשבת לרכב המשמעותי ביותר בהיסטוריה שהוצע למכירה פומבית", תיארו מארגני המכירה הפומבית. מכונית זו יוצרה עבור מצעדי הניצחון של היטלר בגרמניה וגם במסעותיו בכל רחבי המדינה, ואף השתמש בה בשנת 1940, לאחר כניעת צרפת, במסע הניצחון המפורסם בעיר ברלין.

המכונית הייתה בבעלות אספן אמנות אירופי לאחר מותו של היטלר, ובשנת 2009 עברה לרשותו של מיליארדר רוסי בשנת 2009. כעת לא ידועה זהות בעליה הנוכחיים.

ביקורת רבה נשמעה כלפי בית המכירות הפומביות שמפאר את הצורר הנאצי בהעמדת רכבו למכירה. בהודעה שפירסם בית המכירות הפומביות הוא מכחיש כי מדובר בצעד שנועד לפאר את המדיניות הנאצית.

בית המכירות הפומביות פירסם הודעה בה הכחיש את כוונתו לפאר את המדיניות הנאצית: "מטרת התצוגה הזו היא בהחלט לא לפאר את היטלר ואת המדיניות ההרסנית שלו. המטרה היא רק להראות את אחת המכוניות המדהימות של המאה, שנבנתה על ידי אנשים מחוננים ומייצגת את הרמה הגבוהה ביותר באמנות", כך נכתב באתר. 

תגיות:שואהמכירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה