חדשות בריאות

אחת ולתמיד: האם אנשים שמנים מאושרים יותר?

מחקר ענק שנערך על ידי אוני' בריסטול שבבריטניה, העלה כי עם כל החסרונות הבריאותיות כדוגמת סוכרת והתקפי לב, משקל עודף יכול להביא לחיים מאושרים יותר. כעת רק נותר לברר מהי ההגדרה המדויקת לאושר

  • י' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחקר ענק שנערך על ידי אוני' בריסטול שבבריטניה, העלה כי עם כל החסרונות הבריאותיות כדוגמת סוכרת והתקפי לב, משקל עודף יכול להביא לחיים מאושרים יותר.

כתב העת הבינלאומי לאפידמיולוגיה שפרסם את תוצאות המחקר, התבסס על השתתפות של כחצי מיליון נשים וגברים בגילאי 37-73 שהמידע התורשתי והבריאותי שלהם נמצא בביו בנק האנגלי. בעת המחקר העלו החוקרים מספר מסקנות ידועות בנוגע לקשר שבין מדד מסת הגוף (BMI) לבין קו הבריאות. כמובן שנכללו במסקנות אלו נתונים מפורסמים בדבר הקשר בין השמנה למחלות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ואף התבגרות מואצת מהרגיל. עם כל זאת, החוקרים כללו גם ממצא אשר הפתיע את החוקרים: אנשים בעלי עודף משקל, אופיינו כאנשים שלווים ורגועים יותר.

"זיהינו גם מספר אסוציאציות סיבתיות שלא היו ידועות קודם לכן", סיפרו החוקרים. "לדוגמה, שמשתתפים עם נטייה גנטית ל- BMI גבוה יותר נטו לתפוס את עצמם פחות כאנשים עצבניים או לחשוב על עצמם כמתוחים או מתוחים מאוד".

אם כן, השאלה הבאה שצריכה להישאל היא - מה בדיוק ההגדרה של אושר?

פרופ' דן אריאלי, הכלכלן ההתנהגותי הישראלי מאוניברסיטת דיוק סובר כי האושר הינו יחסי, כלומר, האושר של האדם תלוי ברמת האושר של הסובבים אותו. במידה והאדם מוקף באנשים פחות מאושרים, רמת האושר אצלכם תגבר, וכן להפך.

"אם תקיפו את עצמכם באנשים מצליחים ומאושרים מאוד, אתם תשוו את עצמכם אליהם – ותהיו אומללים למדי", אמר פרופ' אריאלי בשיחה עם רשת FOX, "לכן הייתי ממליץ לאנשים שיהיו להם לפחות כמה חברים אומללים".

תגיות:אושרהשמנהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה