חדשות בארץ

בעל רכב ישן ומנוע דיזל? בקרוב לא תוכל להיכנס למרכז ירושלים

עיריית ירושלים אישרה חוק עזר שיוביל לצמצום הזיהום. החל מיולי 2018, תחל לאכוף את החוק באמצעות הודעות לנהגים בעלי רכב מזהם שלא יוכלו להיכנס למתחם. הרכב שלכם ברשימה?

  • י' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מועצת עיריית ירושלים אישרה אתמול חוק עזר עירוני שיביא לצמצום הזיהום הנובע מתחבורה. על פי חוק העזר, רכבים כבדים ומזהמים לא יוכלו להיכנס למרכז העיר. האכיפה מתוכננת להתבצע באמצעות מצלמות ומערך ממוחשב שיאפשרו לפענח את נתוני הרכב בהתאם ללוחית הזיהוי. העירייה הגדירה את אזור "מרכז העיר" מרחוב הנביאים מצפון, רחוב שטראוס והמלך ג'ורג' ממערב, רחוב אגרון מדרום ורחוב חיל ההנדסה ממזרח, כולל הרחובות הגובלים במתחם. עוד הודיעה העירייה, כי אחרי כחצי שנה בכוונתה  להרחיב את התכנית ולהפוך גם את אזור המע"ר החרדי לאזור מופחת פליטות והיא שוקלת להכניס אזורים נוספים לתכנית בעתיד.

התכנית תבוצע בשני שלבים: בשלב הראשון, החל מיולי 2018, ישלחו לנהגים הודעות על איסור כניסה עתידי של רכב מזהם לאזור מופחת פליטות. בשלב השני, החל מינואר 2019, יחל איסור כניסת רכב מזהם לאזור מופחת פליטות ואכיפתו באמצעות דו"חות מסוג ברירת משפט. בהתאם לבקשת משרד התחבורה ולהסכמת מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, לתחבורה הציבורית ניתנה האפשרות לפעול חצי שנה נוספות, כך שאיסור כניסת רכב ציבורי לאזור מופחת הפליטות יתחיל בפועל ביולי 2019.

בהצעת חוק עזר מוגדרים הנושאים. לגבי אזור מופחת פליטות ורכב מזהם נכתב: "אזור מופחת פליטות הוא מתחם של כבישים שהכניסה אליו הוגדרה בתמרור שהותקן - בו נקבעו מגבלות כניסה לרכב מזהם. רכב מזהם הוא רכב במשקל מעל 3.5 טון שמותקן בו מנוע דיזל וששנת רישום הרכב היא עד 2005, למעט כלי רכב שהותקן בו מסנן חלקיקים. כלומר, רכב דיזל כבד (מעל 3.5 טון) לא יוכל להיכנס לאזור מרכז העיר אם שנת רישומו היא 2005 ולמטה מכך, אלא אם הותקן ברכב מסנן חלקיקים". יש לציין כי החוק המוצע לא נוגע בשלב הנוכחי לרכבים פרטיים (שמשקלים נמוך מ- 3.5 טון).

המשרד להגנת הסביבה יסייע לעירייה בסכום של חמישה מיליון שקל לתכנית הנוכחית ובחמישה מיליון נוספים להרחבת התכנית ולהקמת חניוני לילה לתחבורה ציבורית שיכללו תשתיות טעינה חשמלית לאוטובוסים, זאת עד סוף חודש ספטמבר 2018. ראש העיריה ניר ברקת אמר כי הדבר יוביל לשיפור באיכות חיי התושבים.

תגיות:רכבירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה