חדשות יהדות

אחרי "צומת מרן": מיהם הרבנים החשובים שהונצחו בירושלים?

ארבעה ימים לאחר ההחלטה להנציח את שמם של הרב עובדיה יוסף והרב אלישיב, עיריית ירושלים הנציחה את שמם של הראשון לציון מרדכי אליהו, הרב אברהם שפירא והרבנית אורנשטיין

  • י' טבת התשע"ח
הרב אברהם שפירא זצ’’ל (צילום: פלאש 90)הרב אברהם שפירא זצ’’ל (צילום: פלאש 90)
אא

ארבעה ימים לאחר שאישרה וועדת השמות בעיריית ירושלים את הנצחת שמותיהם של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל והרב יוסף שלום אלישיב, החליטה העירייה להנציח שמות רבנים נוספים וחשובים ברחובות אחרים בעיר - בניהם הרבנים מרדכי אליהו ויצחק צבי ריבלין. יש לציין כי הנצחת האישים הובאה לאישור מועצת העיר לאחר אישורה בוועדת השמות העירונית.

כזכור, בהחלטה שקיבלה וועדת השמות נקבע כי צומת שמואל הנביא-בר אילן בירושלים תיקרא מעתה "צומת מרן" התלבטות קדמה להחלטה זו, האם להפוך את רחוב הקבלן, רחוב מגוריו של מרן זצוק"ל ל"רחוב הרב עובדיה יוסף" או להפוך את הצומת בבר אילן ל"צומת מרן". משפחתו של מרן החליטו לבסוף באפשרות השנייה, שם נמצא גם מקום ציונו של הרב הראשי הספרדי, מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס.

בין ההחלטות שקיבלה העירייה: קריאת רחוב ע"ש הרב אברהם שפירא – הרב הראשי לישראל, דיין בבית הדין וראש ישיבת מרכז הרב; רחוב הרב מרדכי אליהו – הראשון לציון והרב הראשי לישראל, פוסק, מקובל ומנהיג דתי; קריית חינוך הרב יוסף שלום אלישיב – מחשובי הפוסקים בדור האחרון וממנהיגי הציבור הליטאי; רחוב הרב משה צבי נריה – אבי דור הכיפות הסרוגות מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא; רחוב הרב יצחק צבי ריבלין - התפרסם כאחד מגדולי ירושלים וממנהיגי המזרחי בארץ ומייסד סניף המזרחי בירושלים, שהיה הסניף הראשון של התנועה בארץ. כיהן כרב שכונת זיכרון משה; רחוב הרבנית מושקה ליבה אורנשטיין – פעילה ציבורית, סייעה לעניים בימים שלפני קום המדינה ובמהלך מלחמת העצמאות. בעלה, הרב אורנשטיין והרבנית זכו לכינוי "שומרי הכותל; כיכר נ"ר – לרגל 50 שנה לאיחודה של העיר, לזכר חיילים שעשו מעשה חריג בגבורתם וחרפו נפשם להצלת חבריהם: נתן אלבז ורועי קליין.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין: "אני מברך על הבחירה לקריאת רחובות בירושלים על שמם של אישים מכובדים וראויים המייצגים את כלל גווני האוכלוסייה בעיר. אנו זוכים לחלוק כבוד לזכרם של מנהיגים, פורצי דרך ומותרי מורשת שהותירו אבני יסוד חשובות לבניינה של המדינה ולפיתוחה של עיר הבירה, ובתוך זאת אנו חולקים כבוד גם לירושלים".

תגיות:רחובותמרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה