חדשות בארץ

לאחר הסערה, הנשיא ריבלין מתנצל: "דבריי בנוגע להפגנות יצאו מהקשרן"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התנצל על הדברים שחוללו סערה. "השתמשו בדבריי כדי להוסיף שמן למדורה", אמר. "לא קראתי לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זו או אחרת"

  • ט' טבת התשע"ח
ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין שנשמע מעודד את ההפגנות נגד השחיתות וספג ביקורת רחבה על כך, הבהיר היום בהודעה שפרסם כי הוא לא קרה לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה.

ההבהרה מגיעה לאחר נאום שנשא אתמול בכנס דב לאוטמן, במהלכו צוטט כי "גורן, הבימה, ספרא, רחבת הסינמטק, אין תחליף לכיכרות העיר האמיתיות, הפיזיות. עלינו לגדל דור שיזכור שדמוקרטיה אמיתית יכולה להתחיל ברשת, אך לעולם לא תחליף את הצורך וההכרח לקחת חלק בוויכוחים ובעשייה משמעותית". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש באותו עניין כי "יש פה מאמץ פוליטי באמצעות הפגנות ודברים אחרים להפיל את הממשלה הלאומית בראשותנו שדואגת לארץ ישראל ונאבקת למענה".

בהודעתו הבוקר אמר הנשיא: "אתמול התארחתי בכנס בנושא דמוקרטיה וחינוך במושב שעסק ברשתות חברתיות. דיברתי על הכוח והחשיבות של הרשתות החברתיות בדמוקרטיה אך הוספתי שלעולם הן לא יוכלו לשמש תחליף להשתתפות אזרחית פעילה, במעשים. נתתי דוגמאות שונות מהשנים האחרונות, לכך שהישראלים הוכיחו שהם לא נשארים מאחורי המקלדת ולא מוותרים על כיכרות העיר".

עוד הוסיף ריבלין: "למען הסר ספק, ואני אומר זאת בקולי בצורה הברורה ביותר, לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זאת או אחרת והדבר לא יעלה על הדעת. אין אלא להצטער שבעת הרגישה הזאת השתמשו בדבריי מחוץ להקשרם על מנת להוסיף שמן למדורה. אנו מצויים בעת רגישה. בעת הזאת שומה על כולנו, בפרט מנהיגי הציבור, לבחור בקפידה את מילותינו, לבל יעשה בהם שימוש לרעה או ייגרם מהם חלילה נזק. לכן מצאתי לנכון להבהיר את דבריי ולהצטער על הרושם המוטעה שנוצר מהן".

תגיות:הפגנותהתנצלותראובן ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה