חדשות בארץ

"עונש מוות הולם": הפרקליטות דורשת ארבעה מאסרי עולם למחבל מחלמיש

רגע לפני שלב הטיעונים לעונש של המחבל שרצח את בני משפחת סלומון, שר הביטחון ליברמן דורש גזר דין מוות: "דם יהודי אינו הפקר. אין מקום למחבלים, גם לא בכלא". אביה של מיכל סולומון בדיון: "רק נשמה מושחתת מסוגלת לטבוח משפחה"

  • ט' טבת התשע"ח
אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן קורא להטיל גזר דין מוות על המחבל שרצח את שלושת בני משפחת סלומון בפיגוע בחלמיש. הדברים שפרסם השר בחשבון הטוויטר שלו פורסמו מעט לפני שהחלו הטיעונים לעונש המחבל, עבד אל ג'ליל, הבוקר בבית הדין הצבאי. "זה העונש היחיד ההולם מעשה שפלות כזה. דם יהודי אינו הפקר! אין מקום למחבלים, גם לא בבתי הסוהר", כתב. בני משפחת סלומון הגיעו היום לבית הדין ללא מיכל, אלמנתו של אלעד ז"ל. בני המשפחה ביקשו לגזור על המחבל את העונש המרבי, בעוד שהפרקליטות הצבאית דרשה להטיל עליו ארבעה מאסרי עולם, שלושה מהם בגין מעשי הרצח ואחד נוסף בגין הניסיון לרצוח בני משפחה אחרים. 

מי שדיבר במהלך הדיון הבוקר היה דן לנדא, אביה של מיכל. "רק מוח מעוות ונשמה מושחתת מסוגלת לטבוח משפחה. אנחנו מבקשים ומתחננים על נפש של מי שלא שלחונו, עבור אותן משפחות שלוות שיודעות שאם לא נעצור את גלי הרצח הנוראים גם אותן יעטוף הענן השחור", אמר בדיון. "אם בית המשפט לא יטיל עונש מוות אנו מבקשים להטיל עונש חמור ככל הניתן ולמנוע ממנו כל זכות מעבר לזכויות הבסיסיות ביותר".

כזכור, רצח בני המשפחה בחלמיש היה פיגוע דקירה שהתרחש ב-21 ביולי השנה. במהלך ליל שבת חדר המחבל הפלסטיני בן ה-19 כשהוא חמוש בסכין לתוך ההתנחלות. הואפרץ לבית משפחת סלומון, רצח את האב יוסי סלומון, את הילדים אלעד וחיה ופצע את אם המשפחה טובה. לאחר מכן הוא נלכד. לפי כתב האישום, אל ג'ליל החליט לבצע פיגוע לאחר ששמע על הפיגוע בהר הבית שבו נהרגו שני שוטרים ובעקבותיו סגרה ישראל את המתחם למתפללים. תחילה הוא שקל להשתמש בחגורת נפץ או בנשק חם, אך לבסוף בחר בפיגוע דקירה.

תגיות:משפחת חלמישעונשמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה