חדשות יהדות

כמה אחוזים מצעירי ישראל עורכים לבניהם ברית מילה? הרבנות הראשית בנתונים מרגשים

סקר של הרבנות הראשית מגלה: ל-96 אחוז מההורים הצעירים בישראל אין ספק בקשר למצווה החשובה. וגם: כיצד אתם בוחרים את המוהל שלכם, והאם אתם מעדיפים מוהל עם הסמכה רפואית?

  • ט' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

98 אחוז מההורים שילדו בן בחמש השנים האחרונות בישראל עורכים ברית מילה לילדיהם, כך עולה מסקר שביצעה הרבנות הראשית לישראל, אותו הציגה במהלך הכנס השנתי שערכה למוהלים מוסמכים. הסקר הקיף 501 מרואיינים רלוונטיים, אשר בחמש השנים האחרונות נולד להם בן זכר. 98 אחוז מהנשאלים השיבו כי ערכו לבנם ברית מילה. 86 אחוז מתוכם אמרו כי לא התלבטו. בקרב ההורים הצעירים, עד גיל 30, לא פחות מ-96 אחוז השיבו כי לא היה להם ספק בקשר למצווה. לגבי השאלה מי האדם שיערוך את הברית, השיבו 63 אחוז כי הזמינו מוהל מומחה או מוסמך רבנות. 30 אחוז השיבו כי הזמינו רופא, אך הקפידו כי הוא יהיה מוהל מוסמך מטעם הרבנות. ששה אחוז בחרו ברופא. אחוז אחד בחר להזמין מוהל שאינו מוכר על ידי הרבנות הראשית. על השאלה כצד בחרו את המוהל הראשון, השיבו 48 אחוז כי קיבלו המלצות מבני משפחה, 25 אחוז מחברים, 27 אחוז מניסיון קודם ועשרה אחוז מהאינטרנט.

וכיצד נבחר המוהל הראשון? הסיבות המובילות הן כמובן המלצות מבני משפחה (48 אחוז). על פי הסקר, רוב המוהלים טורחים ליצור קשר טלפוני ואף להגיע לביקור בית כדי שהתינוק בריא. 58 אחוז מההורים העידו כי המוהל יצר איתם קשר וגם ערך ביקור בית. ב-17 אחוז מהמקרים לא נוצר קשר לאחר הברית.

מנכ"ל הרבנות הראשית, הרב משה דגן, סיכם: "ניכר שהציבור ב"ה מודע לאיכות עבודתה של הרבנות הראשית לישראל ולחשיבות הבריאותית בהזמנת מוהל שהוסמך על ידה. אנחנו נמשיך לפקח על עבודת הקודש ולתת למוהלים כלים נוספים שיסייעו להם בעבודתם".

הרב משה מורסיאנו מנהל מחלקת בריתות ברבנות, מסר: "סקר זה מוכיח את חשיבתו של המוהל המוסמך בקרב ההורים במדינת ישראל. ההורים מבינים את חשיבותה של פיקוח הוועדה על המוהלים ואת הערך הגבוה והאמינות שהמוהל המוסמך מביא איתו מעבר למקצועיות ההלכתית והרפואית".

תגיות:ברית מילההרבנות הראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה