חלומות

האם מותר לשים נעליים מתחת למיטה? האם אפשר לפתור חלומות? ומה משמעותם של חלומות לא חיוביים?

מקבץ שו"ת בנושא חלומות – השאלות הכי מעניינות שפורסמו במדור שאל את הרב באתר הידברות

  • ט' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם יש בעיה לשים את הנעליים מתחת למיטה, או שיש חשש לטומאה או אפילו חלומות רעים?

מותר להניח נעליים מתחת למיטה. אלא שיש עניין על פי הקבלה שלא להניח נעליים סמוך לראש בזמן השינה (החיד"א זצוק"ל בספרו עבודת הקודש חלק ב' סימן ז').

* * *

2. יש לי אחות שקרה לי כבר כמה פעמים שחלמתי עליה וקמתי עם תחושה של פחד ודאגה מהחלום. החלומות היו בתקופות שונות. אני אמורה לעשות משהו עם זה?!

לרוב ככל החלומות בזמנינו אין כמעט שום משמעות, ולכן על פי רוב אין לייחס להם חשיבות. ומכל מקום, אם חלמת חלום רע ואת מודאגת מזה, מומלץ לומר בהקדם האפשרי את נוסח "הטבת חלום" לפני שלושה אנשים, ועדיף שהם יהיו מאוהביך (נוסח הטבת החלום מופיע בסידורים), או לבוא לתפילת שחרית ולומר בזמן ברכת כהנים את הנוסח הבא (ותשתדלי לסיים את אמירת הנוסח כשהכהנים מסיימים לומר "שלום", כדי שעניית ה"אמן" של הציבור תחול גם על התפילה שלך).
 
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהׂוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי. אמן.

* * *

3. רציתי לשאול בעניין פתרונות של חלומות – האם זה אמתי, או שאין לזה מקור מהתורה? והאם אפשר להתייחס ברצינות לספר "החלומות ופתרונן"?

אציע לראות את שתי ההרצאות הבאות: https://www.hidabroot.org/he/video/61020

https://www.hidabroot.org/he/video/61006

* * *

4. שאלתי שאלה בנוגע לזה שיש לי פחדים וחרדות וחלומות לא טובים. הרב ענה לי להגיד קריאת שמע וברכת המפיל, אבל לפעמים יש לי גם במשך היום.

להקפיד מאוד על נטילת ידיים בכל עת המצטרך.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

5. אני מתעוררת בלילה מחלומות לא חיוביים, כל פעם משו אחר שמטריד את מנוחתי בלילה וביום. האם יש לחלומות קשר למציאות? איך אפשר לא לחלום, או לשכוח את החלום? אם החלום לא חיובי, זה מעיד על עצמי?

אם לא תתייחסי לחלומות – הם ייפסקו.

* * *

6. שלום רב, חלמתי על נחש שחור ולא ממש גדול שהתחבא מאחורי ארון, וכל הזמן נגלה אלי והוציא את הלשון שלו. אני זוכרת את תחושת הפחד בחלום מהנחש, ותחושת הפחד ששאלתי את עצמי האם יש מסביבי עוד נחשים והיכן הם. ממש חיפשתי אותם. רציתי לדעת מה זה אומר.

לרוב ככל החלומות בזמנינו אין כמעט משמעות. ובכל זאת, לפעמים חלום על נחשים מרמז על פרנסה מסודרת.

תגיות:חלומותמקבץ שו"ת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה