סיפורי אמונה

בזכות עצתו הפקחית של ראש הישיבה: הנגיד הרוויח 700,000 דולר יותר מהתכנון

מידת השלום היא סגולה לכל השפעה טובה, והיא תריס בפני היצר הרע. לעומת זאת, פירוד ומחלוקת הם שורש כל דבר רע. סגולה מיוחדת להשפעה ממרומים: לוותר למען השלום

  • ח' תמוז התש"פ
הרב נתן צבי פינקל זצ"להרב נתן צבי פינקל זצ"ל
אא

הרב נתן צבי פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר, הרבה לדבר אודות גדולתה של מידת השלום וסגולתה של הוותרנות. "מידת השלום היא הסגולה לכל השפעה טובה, והיא תריס בפני היצר הרע וחיילותיו. לעומת זאת, פירוד ומחלוקת הם שורש כל רע, ועלולים להיות כהזמנת השטן להשפיע השפעות קשות רח"ל", היה מרבה לומר.

הרב פינקל היה מצטט את דברי רז"ל (גיטין נב.): "הנהו בי תרי דאיגרי בהו שטן כל בי שימשי, הוו קא מינצו בהדי הדדי, איקלע ר"מ להתם, עכבינהו תלתא בי שימשי עד דעביד להו שלמא. שמעה לשטן דקאמר, ווי דאפקיה ר"מ לההוא גברא מביתיה". כלומר: רבי מאיר הצליח למנוע את השפעת יצר הרע על ידי כך שמנע מהם לריב, ומשום כך לא היה לשטן דריסת רגל אצלם.

אחד מנגידי הישיבה ותומכיה, שהיה מרבה להתייעץ עם הרב פינקל, סיפר כי פעם נטל חלק בעסקה משפחתית גדולה, שהיתה אמורה להניב תשואה של מאות אלפי דולרים, אך פעולות מסוימות בעסקה עלולות היו לגרום למחלוקת במשפחה. כשקרבה עת ההחלטה, טס אותו יהודי לארץ, כדי להיוועץ בר' נתן צבי מה עליו לעשות.

הוא הגיע לארץ ביום שישי. כשהחל לדבר עם רבינו אמר לו ראש הישיבה: "הרי אתה לא שב לחו"ל לפני שבת, אם כן מה בוער לנו, בינתיים בא נלמד!" כך ענה לו גם במוצאי שבת, וכך ביום ראשון בבוקר, הם למדו שלוש שעות, ולאחר מכן שמע את השאלה והשיב, שלדעתו אפילו אם קיים סיכוי של 10% שתצא מכך מחלוקת, לא כדאי שיתערב בעניין.

הוסיף רבינו ואמר: "אוכל להבטיח לך שבאופן זה תרוויח יותר". סוף המעשה היה שעשה עם כספו זה עסקה אחרת, והרוויח שבע מאות אלף דולר יותר מאשר אמור היה להרוויח בעסקה המקורית.

סיפור נוסף אודות מידת השלום של הרב פינקל זצ"ל: כשנבנו הבניינים החדשים של הישיבה, בתוך להט הבניה והיצירה של הישיבה וריבוי כבוד התורה לא שכח לחשוב בכל מקום שלא ינזק שום שכן מן הבניה. שולח היה להודיע לשכנים, שאם תהיינה הפרעות או נזקים, הוא מבקש שיפנו מיד להודיע לו על כך, והישיבה תעשה כל מאמץ לתקן את הדבר. כשבנו את אחד מבנייני הישיבה בשכונת בית ישראל, לאחר שעמד הבניין על תילו, התאונן אחד השכנים בפניו ששני חלונות של הישיבה פונים לעבר ביתו, והדבר עלול להפריע לו. לא חלפו עשרים וארבע שעות ונמצא פתרון לבעיה, בלי אומר ודברים נוספים.

מתוך 'בכל נפשך', באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:סגולהמידת השלוםהרב נתן צבי פינקלסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה