חדשות בארץ

שביתה ביום רביעי - כל הפרטים שחשוב לדעת

הנהלת ההסתדרות הודיעה על שביתה, אבל ההורים בכוננות. היכן יתקיימו הלימודים כסדרם, מה ההנחיות לגבי יישובי עוטף עזה, האם הטיולים ייצאו כמתוכנן, ומי יענה לכם על שאלות? הפרטים בפנים

  • ח' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עדכון - השביתה ביום רביעי בוטלה. הקליקו כאן

הנהלת הסתדרות המורים הודיעה אתמול כי מחר (רביעי) יושבתו גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. במשרד החינוך עשו הלילה מאמצים למנוע את השביתה על מנת להגיע לפשרה בנוגע לניכוי ימי המחלה של עובדי ההוראה, אם כי נכון לשעה זו עדיין לא נמצא פתרון לסכסוך העבודה. כזכור, אתמול התברר כי המשרד מנכה מיתרת ימי המחלה הצבורים של עובדי ההוראה 1.4 ימים עבור יום מחלה. מבדיקה שערכה ההסתדרות עלה כי משרד החינוך מחייב את עובדי ההוראה בחלק היחסי של ימי המנוחה השבועית, ללא קשר לימי ההיעדרות בפועל. הדבר גרר תגובות קשות ממזכל"ית ההסתדרות, יפה בן דוד. בהנחיה שפורסמה אתמול למורים נכתב: "ביום רביעי הקרוב (27.12), נקיים שביתת אזהרה בת יום אחד במוסדות החינוך: גני ילדים, בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים. למעט מוסדות החינוך המיוחד ויישובי עוטף עזה, שבהם יתקיימו לימודים כרגיל. אנחנו ממשיכים במאבק שמטרתו לעצור מיידית את עושק ימי המחלה של ציבור עובדי ועובדות ההוראה. לא נשלים עם מצב שבו משרד החינוך מנכה כמעט יום וחצי על יום מחלה אחד. לא ייתכן שעובדי ההוראה ישלמו על ימי מחלה יותר מכל עובד אחר במשק. אנחנו חוזרים ומבהירים למשרד החינוך: העושק הזה חייב להסתיים לאלתר. אם משרד החינוך לא יפסיק את התופעה באופן מיידי, נחריף צעדינו".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בינתיים, בעקבות ההחלטה לשבות, ציבור עובדי ההוראה קיבלו הוראות מפורטות לגבי השביתה. הנה כל מה שההורים צריכים לדעת:

1. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו הלימודים כסדרם.

2. כיתות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים – שובתים.

3. טיולים – יתקיימו כסדרם.

4. אסיפות הורים – מבוטלות.

5. שביתה לא תתקיים ביישובי עוטף עזה: מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שער הנגב, מועצה אזורית שדות נגב, מועצה אזורית חוף אשקלון ושדרות.

6. עובדי ועובדות ההוראה לא יגיעו למוסדות החינוך.

7. מוקד טלפוני מיוחד יחל לפעול היום (שלישי) בשעה 18:00. הטלפון: .1-700-550-043 

8. יו"ר הסניפים יהיו זמינים למענה על שאלות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד רואה בציבור המורים את עמוד השדרה של המערכת והוא פועל רבות למען קידום זכויותיהם. לראיה - בתקופה האחרונה הוא דאג לקדם את שכרם של המורים. גם במקרה הנדון המשרד יושב על המדוכה יחד עם הסתדרות המורים בהדברות כדי לקדם באופן משותף את האינטרס של המורים. עניין ימי המחלה נקבע לפני עשרות שנים והוא דורש התדיינות מסודרת סביב השולחן, ללא משוא פנים, באופן מקצועי וענייני, והכל מתוך מגמה לשפר ולהיטיב את תנאי המורים בישראל. עם זאת, ההחלטה להשבית את המערכת אינה אחראית ופוגעת בציבור התלמידים וההורים. המשרד לא יאפשר כל פגיעה בציבורים חשובים אלה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי למנוע את ההשבתה".

תגיות:שביתהמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה