חדשות בעולם

לא יאומן: המטוסים החדשים של חיל האוויר - אלו שיצאו מכלל שימוש בארה"ב

בחודש ספטמבר 2016 העניק צבא ארצות הברית תשעה מטוסי 15-F לישראל. הם היו אמורים לשמש כחלקי חילוף, אולם חיל האוויר יחדש אותם. המטוס הראשון ייכנס לפעילות בקרוב

  • ח' טבת התשע"ח
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

בחודש ספטמבר 2016 הגיע לישראל צי של מטוסי F-15 ישנים מארצות הברית שנועדו לשמש כחלקי חילוף, אך בישראל כבר החליטו לחדש אותם ועל פי ההערכות המטוס הראשון יהיה בשימוש בטייסת כבר בתחילת השנה הבאה. ההערכה היא שמה שגרם להחלטה היא העובדה שמדובר במטוסים דו-מושביים, עם יכולת לשאת חימוש במשקל כבד לטווח ארוך.

המטוסים, תשעה במספר, התקבלו על ידי ארצות הברית במתנה לאחר שהצבא המקומי החליט כי הם כבר לא בשימוש. בחיל האוויר טענו אז כי קליטת המטוסים תאפשר להשתמש בהם כחלפים, אך בישראל הוחלט לנסות ולחדש אותם. מי שאמור להיות אחראי על המשימה הוא צוות יא"א 22, בבסיס תל נוף. בשלב הראשון ייכנסו ארבעה מטוסים לשימוש מבצעי עם מערכות כחול לבן, ומאוחר יותר יוסבו חמשת המטוסים האחרים ויחליפו את המטוסים החד-מושביים. ההערכה היא כי הסבה של כל מטוס תימשך כשנתיים.

בשולי הסכם הסיוע הביטחוני שנחתם אז בוושינגטון בין ישראל לארצות הברית, תשעה מטוסי קרב מדגם F-15D עשו את דרכם לישראל. המטוסים נחתו בארץ לאחר שירות ארוך שנים בזרוע האוויר של המשמר הלאומי האמריקני. בנוסף למטוסים הגיעו גם מטוסי תובלה מסוג "הרקולס" ופצצות חכמות. מטוסי הקרב הותיקים קיבלו בארץ את הכינוי "בז" ומשרתים בחיל האוויר הישראלי קרוב ל-40 שנים. הם משמשים בארץ בעיקר להשגת עליונות אווירית ותקיפות בעומק שטח האויב. חיל האוויר קיבל אז גם מספר מטוסי הרקולס (c-130)  משומשים.

תגיות:חיל האווירמטוסיםארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה