חדשות בארץ

בניגוד לציפיות: שפרירית זוהרת נתגלתה בנחל קישון

לאחרונה הופתעו לגלות ברשות הנחל שפרירית זוהרת, שמעולם לא נראתה בקרבת נחל קישון. על פי המומחה, מדובר ב:"סימן מעודד המעיד על שיפור בתנאים הסביבתיים"

  • ז' טבת התשע"ח
נחל קישון (צילום: פלאש 90)נחל קישון (צילום: פלאש 90)
אא

בשנים האחרונות רשות נחל הקישון רואה פירות בעקבות המאמצים לשיקום הנחל. איכות המים שופר, ועופות, דגים, צמחים וחסרי חוליות שבו לחיות בו. לאחרונה הופתעו לגלות ברשות הנחל לגלות שפרירית זוהרת, שמעולם לא נראתה בקרבת הנחל.

באביב בוצע ניטור הידרו־ביולוגי באזור, ואת תוצאותיו בחנו בימים האחרונים. בניטור זה נתגלה זחל של שפרירית במעלה נחל קישון. מדובר בשפרירית מסוג 'תכשיטית זוהרת'.

ד"ר ירון הרשקוביץ' הוא שביצע את הניטור לרשות הנחל מטעם המרכז לאקולוגיה אקווטית במוזיאון הטבע, על שם שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב. בדבריו מציין ד"ר הרשקוביץ' כי סוג שפרירית זה הינו יוצא דופן לאזור מזרח הים התיכון, ועל פי האירגון הבינלאומי לשמירת טבע הוא מוגדר כזן "אדום" הנמצא בסכנת הכחדה.

בממצאי הסקר שנערך, כתב ד"ר הרשקוביץ': "למרות שפרטים בוגרים נצפו בעבר בנחל הקישון, זוהי הפעם המתועדת הראשונה שבה דווח על הימצאות זחל של מין זה במימי נחל הקישון עצמו. תצפיות חוזרות של שפריריות בוגרות ממין זה בגדות הנחל, וכן הימצאותו של זחל מין נדיר ומוגן בגוף המים, מהווים סימן מעודד המעיד על שיפור בתנאים הסביבתיים במעלה הקישון".

בנוסף למציאת השפרירית המיוחדת נתגלו באזור מאות פרטים של סרטן ימי מזן Corophium אשר מצוי לרוב בשפכי נחלי חוף לא מזוהמים.

לדברי מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים: "הדו"ח מעודד. ממצאיו מעידים על תוצאות עבודת שיקום הנחל, שאותה מובילה רשות נחל הקישון".

תגיות:נחל קישוןשפרירית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה