חדשות בארץ

ביום רביעי הקרוב: שביתה במערכת החינוך

על פי ההודעה, יושבתו גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחט"ב. הסיבה: משרד החינוך מנכה עבור יום מחלה אחד 1.4 ימים. מזכ"לית הסתדרות: "לא נסכים לשערוריה. אני מתביישת בגרירת הרגליים של משרד החינוך"

  • ז' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הנהלת הסתדרות המורים החליטה כי ביום רביעי הקרוב יושבתו גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. על פי ההודעה, מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל, כמו גם מוסדות החינוך ביישובי עוטף עזה. הסיבה לשביתה קשורה לכך שמשרד החינוך מנכה מיתרת ימי המחלה הצבורים של עובדי ההוראה 1.4 ימים עבור יום מחלה. הדבר התברר לאחר שהמשרד פירט בתלושי השכר את מספר ימי המחלה שנצברו וכן את מספר ימי המחלה. מבדיקה שערכה ההסתדרות עלה כי משרד החינוך מחייב את עובדי ההוראה בחלק היחסי של ימי המנוחה השבועית, ללא קשר לימי ההיעדרות בפועל. ההסתדרות פנתה למשרד ואמרה: ''משרד החינוך מצדו גורר רגליים ולא מספק מענה ברור לבעיה".

בהודעת הארגון נכתב: "הסתדרות המורים פנתה והעלתה את הבעיה בפני משרד החינוך, לאורך זמן ממושך. משרד החינוך מצדו גורר רגליים ולא מספק מענה ברור לבעיה ידועה זו. לדוגמה, עובד הוראה שנעדר מיום אחד בשל מחלה, מחויב ב-1.4 ימי מחלה ועובד שנעדר שלושה ימים מחויב ב-4.2 ימי מחלה".

בעקבות הדברים אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים: "לא נסכים לשערורייה שבה מורה או גננת חולים יום אחד ומחויבים על יום וחצי. אני לא מכירה עובד אחד במשק שהיה מסכים לעבוד במצב כזה. אני פשוט מתביישת בגרירת הרגליים של משרד החינוך. אנחנו לא דורשים יותר אלא עומדים על הזכויות שמגיעות לנו בדומה לכל עובד אחר. הגיע הזמן שיפסיקו לערבב אותנו בנוסחאות שהם עצמם לא מבינים. כיצד יום מחלה או היעדרות של עובד ועובדת הוראה שווה ל- 1.4 ימי מחלה? לא נסכים. יום היעדרות אחד שווה ליום היעדרות אחד, מדובר בכספים שנלקחו ונלקחים מדי יום מעובדי ההוראה. מציאות 'החישובים המוטעים' חייבת להיפסק".

תגיות:שביתהחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה