עובדות שלא ידעתם

כשהגורילה האשימה את החתול בניפוץ הכיור שלה: שבע עובדות מפתיעות

וגם: במה עובד אדם הדובר 32 שפות, איך מנוהל הכלא הגדול ביותר בבוליביה, ואיפה גרים הכי הרבה אנשים מעל גיל מאה? שבע עובדות מפתיעות שאולי לא ידעתם

  • ו' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש...דבורה אחת יכולה לעקוץ דבורה אחרת? כשדבורים ממושבה אחת פוגשות דבורים ממושבה אחרת, הן יכולות לעקוץ זו את זו אם מתגלע ביניהן עימות. בנוסף, המנצחת בקרב על 'מלכת הכוורת' יכולה לעקוץ למוות את יריבותיה.

2. האם ידעתם ש... ארוחות הנאכלות במטוס לעולם אינן טעימות מאד לא בגלל איכותן הגרועה אלא משום שחוש הריח וחוש הטעם נחלשים מאד בטיסה? הסיבה לכך היא לחץ האוויר הנמוך והיובש השורר במטוס.

3. האם ידעתם ש... מכיוון ששפות רבות ושונות מדוברות במדינות החברות בפרלמנט האיחוד האירופאי, הפרלמנט מוכרח להעסיק מתרגמים. המתרגם הראשי של הפרלמנט האירופאי שולט היטב ב-32 שפות!

4. האם ידעתם ש...בכלא הגדול ביותר של בוליביה אין בכלל סוהרים בתוך בית הסוהר? הכלא מנוהל כמו עיר עצמאית, כשהאסירים בוחרים לעצמם מנהיגים בבחירות דמוקרטיות, מעבירים חוקים, עובדים כדי לשלם דמי שכירות על תא הכלא, ואפילו יכולים להביא את בני משפחותיהם להתגורר איתם.

5. מעבירים חוקים, עובדים כדי לשלם דמי שכירות על תא הכלא, ואפילו יכולים להביא את בני משפחותיהם להתגורר איתם.

6. האם ידעתם ש... בעיר אוקינאווה ביפן מתגוררים למעלה מארבע מאות חמישים אנשים שכבר מלאו להם מאה שנים? העיר הזו נחשבת המקום הבריא ביותר בעולם – וזה שמבחינה סטטיסטית יש בו את הסיכוי הטוב ביותר להאריך ימים.

7. האם ידעתם ש... החיה התקשורתית ביותר בעולם היא קוקו הגורילה, שלמדה לומר אלפי מילים בשפת הסימנים? קוקו אפילו למדה לשקר. כששאלו אותה פעם מי שבר את הכיור בתא שלה, היא סימנה 'החתול' – על אף שהיה ברור לגמרי שהיא עשתה זאת. 

תגיות:גורילה7 עובדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה