חדשות בארץ

השופטת חיות פרסמה רשימת מועמדים לוועדת הבחירה לעליון, ועוררה סערה

שופטי מחוזי טענו כי חלק מהמועמדים הם מקורביה של השופטת, זאת לאחר עימות סוער בין שקד לחיות במסגרתה כנס שנערך בסוף השבוע. מערכת בתי המשפט: "הנשיאה אינה סבורה שראוי לנהל מגעים בתקשורת"

  • ו' טבת התשע"ח
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיותנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות
אא

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, פרסמה בסוף השבוע את רשימת המועמדים שלה לוועדת הבחירה לבית המשפט העליון. הדבר עורר לא מעט תגובות מצד שופטים מחוזיים, שטענו בסוף השבוע כי "השיטה למינוי מקורבים נמשכת".

נתחיל עם מהות הוועדה. ברשימה ניתן למצוא את השופטים המחוזיים נאוה בן-אור, רות רונן, יגאל מרזל, משה סובל, רון סוקול. השופטים טוענים כי רונן, מרזל וסוקול נמנים עם מקורביה. שני השופטים החדשים שימונו מהרשימה ב-22 בפברואר יחליפו את השופטים יורם דצינגר ואורי שוהם שיעזבו. הרשימה הסופית, יש לציין, תורכב גם מהמלצות לשכת עורכי הדין וכן של שרת המשפטים איילת שקד. כרגע לא ידוע מי השופטים עליהם ימליצו, אך הרשימה הסופית אמורה להתפרסם בכל מקרה בתוך קצת יותר משבועיים. יש לציין כי על פי החוק, כדי לבחור שופט נדרש רוב של שבעה מתוך תשעה חברי ועדה. כרגע חברים בוועדה הנשיא חיות, ניל הנדל וחנן מלצר, שר האוצר משה כחלון והשרה שקד, חברה הכנסת נורית קורן ורוברט אילטוב ושני נציגים מלשכת עורכי הדין, שהציעו לאחרונה למנות את השופט המוסלמי הראשון לבית המשפט העליון – חאלד כבוב.

הסערה החלה עוד בסוף השבוע האחרון. בכנס העמותה למשפט ציבורי שהתקיים ביום חמישי התעמתה שקד עם חיות על הבמה וטענה כי היא מעדיפה לבחור שופטים שמרנים. "הם חותרים למינויים של מי שעונים לפרופיל הפוליטי הנדרש. גישה כזו היא מסוכנת", אמרה חיות. שקד לא נשארה חייבת. "פסיקות השופטים מנותקות מצרכי העם", ענתה מי שטענה בעבר כי היא מעדיפה שופטים שמרניים.

ממערכת בתי המשפט נמסר: "רשימת המועמדים לבית המשפט העליון מצויה בימים אלה בתהליך של הרכבה וטרם גובשה סופית. הנשיאה אינה סבורה שראוי לנהל את המגעים בעניין זה בתקשורת. באשר לקשרים חברתיים בין הנשיאה לשופטת רות רונן, ההיכרות ביניהן נולדה בעת שכיהנו יחד בבית המשפט השלום לפני יותר מ-20 שנה. מאז יש ביניהן קשרי ידידות בדומה לקשרים שנרקמו בין הנשיאה חיות לשופטים רבים אחרים במהלך כהונתה בכל ערכאות השיפוט".

תגיות:בית משפטשופטת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה