חדשות בריאות

מתכננים לעזוב קופת חולים? היא תקבל מענק על חשבונכם

משרדי הבריאות והאוצר נלחמים בתחרות בין קופות החולים, ובכוונתם להטיל קנס בסך 5,000 שקל על קופת החולים עבור כל מטופל חדש שיצטרף אליה, ומנגד לתת מענק בסכום זהה לקופת חולים עבור כל מטופל שיעזוב אותה. גורמים בענף: "התחרות יצאה מפרופורציה"

  • ג' טבת התשע"ח
קופת חולים מאוחדת (צילום ארכיון: פלאש 90)קופת חולים מאוחדת (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

משרדי הבריאות והאוצר נלחמים בתחרות בין קופות החולים, ובכוונתם להטיל קנס בסך 5,000 שקל על קופת החולים עבור כל מטופל חדש שיצטרף אליה, ומנגד לתת מענק בסך 5,000 שקל לקופת חולים עבור כל מטופל שיעזוב אותה.

בהסכמי הייצוב של קופות החולים, הסכמים שנחתמים בין משרדי הבריאות והאוצר פעם בכמה שנים ומטרתם להשלים גירעונות קופות החולים, ישנו סעיף מיוחד: "מסכום התמיכה הכולל המגיע לכל קופה מדי שנה, יופחת סכום של 5,000 שקל בגין כל אחד מהמבוטחים החדשים שהצטרפו לקופה. הסכום שיופחת מהקופה בגין סעיף זה יועבר להגדלת סכום התמיכה השנתי לקופות החולים האחרות שאותן עזבו אותם מבוטחים".

מה משמעות ההסכם החדש? ובכן, לקופות חולים לא יהיה יותר עניין לתת ללקוח שירות טוב על מנת לשמר את המבוטחים בקופה, בעקבות הקנס אותו ייאלצו לשלם. כתוצאה מכך, הקופות יעדיפו שמבוטחיה המתגוררים באזור הפריפריה או קשישים הנצרכים לטיפולים יצטרפו לקופות אחרות כיוון שאז יוכלו "להרוויח" הכנסה נוספת על חשבונם, מאחר וממילא עלותם גבוהה לקופה.

גורם בכיר במערכת הבריאות הביע התנגדות להסכם, ואמר:  "קופות חולים יוכלו לעשות אקזיט על החולים. במצב כזה כדאי לקופת חולים שיעזבו אותה. יש כאן תמריץ לסגור שירותים בשכונות עם אוכלוסייה מבוגרת".

אף הגורמים הבכירים במערכת הבריאות סוברים כי מהלך זה של הטלת הקנסות לא הגיוני. לדבריהם: "התחרות יצאה מפרופורציה, אבל יש דרכים פחות אגרסיביות להגביל אותה. אם אנחנו רוצים שהמבוטח יקבל שירות טוב צריך להיות לקופה אינטרס לשמר אותו".

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי שרותי בריאות, מתנגד בתוקף להחלטה: "התחרות היא מנוע שיפור. לא ייתכן שהמדינה נותנת פרס לקופה שפוגעת בשירות לחולים ונותנת קנס לקופה מצטיינת שהחולים מבקשים להיות חברים בה. אם קופה כלשהי תחתום על הדבר הזה, אני קורא לחבריה לעזוב. הקופה שלהם בעצם מכריזה שלא תתאמץ להעניק שירות איכותי".

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו תומכים בשיפור תחרות שנועדה לשפר את השירות", ואילו במשרד האוצר הוסיפו: "משרדי הבריאות והאוצר נמצאים במו"מ עם קופות החולים בנוגע להסכמי ייצוב. לא נוכל להתייחס לסעיפים הנדונים במסגרת זו".

תגיות:קופת חוליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה