חדשות בריאות

שוקלים לצאת לפנסיה מוקדמת? הרופאים מבקשים שתוותרו על הרעיון

חלמתם על פנסיה מוקדמת? מחקר חדש מצא שיציאה מוקדמת לפנסיה מסוכנת לבריאות – במיוחד עבור גברים

  • ג' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לא הרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם לצאת לפנסיה מוקדמת בעידן בו תוחלת החיים עולה ואיתה גם גיל הפרישה. אבל אם בכל זאת שקלתם לפרוש לגמלאות לפני הזמן שבו החוק מחייב זאת, אולי כדאי שתחשבו שוב. מחקר חדש שנעשה בשיתוף פעולה בין אוניברסיטת קורנל האמריקאית ואוניברסיטת מלבורן האוסטרלית מצא כי פרישה בגיל 62 מובילה להשלכות שליליות כמעט מידיות על הבריאות. גברים היוצאים לפנסיה בגיל זה, מצא המחקר, מעלים את הסיכון שלהם לתמותה בשנה הקרובה בכעשרים אחוזים.

לא עצם תשלומי הפנסיה, כמובן, הם אלה שהורגים את הפורשים אלא עזיבת העבודה וחיי הפרישה. ובאופן מובהק, הפנסיה מסוכנת לגברים הרבה יותר. "משמעות המושג פנסיה שונה בין גברים ונשים באופן היסטורי", כותבים החוקרים. "הבריאות הנפשית של גברים קשורה בקשר הדוק יותר למקומות העבודה שלהם, ולכן ייתכן שפרישה ממקום העבודה משפיעה קשה יותר על גבר מאשר על אישה".

אם מסוכן לפרוש בגיל 62, האם יש גיל שבו זה כן בטוח לצאת לפנסיה? החוקרים לא בטוחים עדיין.  "אם נעודד אנשים להמשיך לעבוד ולא לצאת לפנסיה מוקדמת נציל חיים של חלקם, אבל גם אם נכריח אנשים להמשיך לעבוד יותר מידי שנים עלולות להיות לזה השפעות שליליות – אם ממש קשה להם להמשיך לעבוד".

בכל מקרה, עבור מי שנאלץ לצאת לפנסיה מוקדמת, מסכמים החוקרים, חשוב להיות מודע לסיכונים ולעקוב בשבע עיניים אחרי מצב הבריאות.

תגיות:פנסיה מוקדמתזקנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה