חדשות בעולם

האם האו"ם יבטל את ההכרה בירושלים? ישראל וארה"ב במאמץ משותף למנוע זאת

אחר הצהריים תתכנס העצרת בניו יורק כדי לדון בנושא. ח"כ דנון: "הפלסטינים ממשיכים להוליך שולל את הקהילה הבינ"ל. ירושלים היא בירת העם היהודי ומדינת ישראל"

  • ג' טבת התשע"ח
דני דנון (צילום: פלאש 90)דני דנון (צילום: פלאש 90)
אא

מאז שעות הלילה פועלות ארצות הברית וישראל כדי לסכל את ההצעה בעצרת הכללית של האו"ם בעניין הכרת ירושלים כבירת ישראל. היום אחר הצהריים (חמישי) תתכנס העצרת בניו יורק לדיון בהצעת החלטה הדוחה את הכרזתו של דונלד טראמפ בתחילת החודש. במסגרת הדיון ינאמו נציגי תימן וטורקיה שיזמו את ההחלטה כנציגות של הליגה הערבית והמדינות המוסלמיות. מאוחר יותר ינאם שגריר ישראל דני דנון וכן נציג מטעם הפלסטינים.

"הפלסטינים ממשיכים להוליך שולל את הקהילה הבינלאומית ולהסתתר מאחורי דיונים חסרי תוכן במקום להתיישב סביב שולחן המשא ומתן", אמר דנון אמש. "אף דיון, הצבעה או החלטה לא ישנו את האמת ההיסטורית שירושלים היא בירת העם היהודי ומדינת ישראל".

כזכור, בתחילת השבוע היה אמור להיערך דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ירושלים, זאת בעקבות ההצעה שהגישה מצריםהמבקשת שנשיא ארצות הברית יחזור בו מההכרזה שניתנה לפני פחות משבועיים. מצרים טענה היא כי אין להכרזה תוקף משפטי ולכן יש לבטלה. לאחר מכן רמז נתניהו שארצות הברית תפעיל את זכות הווטו שלה בנושא, מה שאכן קרה מאוחר יותר וסיכל את ההצעה המצרית. בעקבות כךהרשות הפלסטינית החליטה להעלות את ההצעה שוב במסגרת הדיון היום במטרה להביך את האמריקנים. יחד עם זאת, מכיוון שהרשות הפלסטינית אינה חברה בארגון היא החליט להגיש את ההצעה באמצעות מדינות אחרות, ביניהן טורקיה.

אתמול איים טראמפ להפסיק את הסיוע הכספי למדינות שיצביעו היום באו"ם בעד ההחלטה שלא להכיר בירושלים כבירת ישראל. "שיצביעו נגדנו, כך נחסוך כסף", אמר הנשיא.

תגיות:האו"םישראלארה"בדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה