חדשות בעולם

אחרי שמונה שנים: טראמפ שחרר את האסיר שלום רובשקין מהכלא

קוצר עונשו של חסיד חב"ד שניהל את מפעל הבשר הכשר בגדול בארצות הברית, ונדון ב-2009 ל-27 שנות מאסר. זוהי הפעם הראשונה שטראמפ משתמש בסמכותו להעניק חנינה

  • ג' טבת התשע"ח
 שלום רובשקין אחרי השחרור שלום רובשקין אחרי השחרור
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קצב הלילה (בין רביעי לחמישי) את עונשו של חסיד חב"ד שלום רובשקין (57), שהורשע ב-2009 בהונאה בנקאית, אך שוחרר אתמול מהכלא. על רובשקין, אב לעשרה, נגזרו 27 שנות מאסר בפועל וקנס של 31 מיליון דולר, אך בעקבות ההחלטה הוא שוחרר לביתו אחרי שמונה שנים בלבד. זוהי הפעם הראשונה שטראמפ השתמש בסמכות הזו. הבית הלבן הודיע כי לא מדובר בחנינה נשיאותית וההחלטה אינה מבטלת אותו מהרשעה.

רובשקין, למי שאינו מכיר, הורשע בשנת 2009 אחרי שהגיש לבנק חשבוניות מזויפות במטרה לקבל הלוואה גדולה. הרשויות הפדרליות פשטו על המפעל בשנת 2008 ועצרו מאות מהגרים בלתי חוקיים, אך הוא לא הואשם בגין עניין זה. ההחלטה להתערב בעונשו של החסיד שניהל את המשחטה הכשרה הגדולה בארה"ב, התקבלה בעקבות בקשות חברי קונגרס ופקידים בכירים ברשויות אכיפת החוק. הם טענו כי העונש אינו מידתי עבור אדם שמעולם לא הורשע קודם לכן. בהודעת הבית הלבן נכתב בין היתר: "הנשיא דונאלד טראמפ ביטל את מאסרו של שלום רובשקין, פעולה המעודדת מנהיגים דו-מפלגתיים מרחבי הקשת הפוליטית".

המכתב מהבית הלבןהמכתב מהבית הלבן

רובשקין הורשע בסך הכל ב-86 סעיפי אישום על הונאות כספיות. ביוני 2010 גזרה שופטת בית המשפט המחוזי באיווה, את העונש הכבד, שפורסם יום לפני הקראת פסק הדין כדי למנוע תגובה קשה בבית המשפט. עורכי דינו של רובשקין הגישו בקשה למשפט אך נדחו. בינואר 2011 הוגש ערעור לבית המשפט לערעורים בארצות הברית, אך גם הוא נדחה. ב-30 בינואר 2014 הוגש ערעור חדש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק בטענה לפגמים בהליך השיפוטי. הטענה: השופטת רייד הייתה צריכה לפסול את עצמה משום שהייתה שותפה במשרד עורכי הדין שטיפל בתביעה. יותר מ-100 אנשי ממשל, בניהם עובדי משרד המשפטים, תובעים וחוקרים, טענו כי העונש אינו פרופורציונלי. כ-30 חברי קונגרס מכהנים כתבו מכתבים למשרד המשפטים ודרשו לבדוק את המקרה לעומקו הציבור החרדי בארץ ובעולם כולו היה מלוכד סביב המשפט ונערכו עצרות תמיכה וכן מגביות לצורך מאבקו.

מיד לאחר שחרורו פתחו עשרות חסידי חב"ד בריקודים בבניין 770 שבארה"ב ושרו: "דידן נצח". אלפי אנשים המתינו לו בביתו שבמונסי.

צפו בקבלת הפנים המרגשת שנערכה לרובשקין:

 

רובשקין בדרכו הביתה, אחרי 8 שנות מאסר. צפו:

 
סרטון תמיכה ברובשקין בהיותו בכלא:
 
תגיות:שחרורדונאלד טראמפשלום רובשקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה