חדשות בארץ

משרד הכלכלה מזהיר: ליקויים חמורים במוצרי תינוקות

בבדיקה שערך הממונה על התקינה נמצאו ליקויים במוצרי לול פלסטי, לול עץ ומזרן ללול של החברות "סופר בייבי" ו"בייבי כל". בין הליקויים: סכנת הילכדות חלקי גוף של התינוקות

  • ו' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בבדיקה שערך הממונה על התקינה נמצאו ליקויים במוצרי לול פלסטי, לול עץ ומזרן ללול של החברות "סופר בייבי" ו"בייבי כל". בין הליקויים: סכנת הילכדות חלקי גוף של התינוקות

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מזהיר את הציבור מפני ליקויים חמורים במוצרי תינוקות תוצרת "סופר בייבי" ו"בייבי כל". מדובר במוצרי לול פלסטי, לול עץ ומזרן ללול. על פי ההודעה של המשרד, נמצאו ליקויים במבנה הלול או המזרן העלולים לגרום לסכנת הילכדות חלקי גוף (ראש, צוואר וגפיים) של התינוק או הפעוט. כמו כן, נמצאה סכנה לפגיעה משפות חדות של הלול וכן לצביטה בעת קיפולו או פתיחתו.

בבדיקות שערך הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצרים אינם עומדים בדרישות התקנים הישראלים הרשמיים החלים עליהם: ת"י 681 – לולים לשימוש ביתי – דרישות בטיחות וכן ת"י 1548 - "מזרנים ומגיני ראש למיטות ולעגלות של תינוקות ופעוטות. על פי הבדיקה.

"המוצרים הללו עלולים להיות מוצגים למכירה בעסקים שונים. הממונה על התקינה מפעיל סמכויותיו לפי חוק התקנים כנגד החברות היצרניות וכנגד העוסקים המעורבים בהפצת המוצרים", לשון ההודעה. "הממונה מדגיש כי חלה חובה, על פי חוק התקנים, על כל יצרן, יבואן, משווק או ספק לעמוד בהוראות התקן הרשמי על כל מוצר המחויב בכך".

מינהל התקינה מבצע בדיקות שוטפות ויזומות על מוצרים עליהם חל תקן רשמי, כאשר מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.

תגיות:מוצרי תינוקותליקויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה