חדשות בארץ

יוזמה מרגשת: תלמידי כיתה ד’ ממגדל העמק, מפתחים אפליקציה לעיוורים

יוזמה של מפעל הפיס שהחלה בשנת 2009 עם פרויקט 'מחשב לכל ילד' - מתחילה לקצור את פירותיה הראשונים: תלמידי כיתה ד' ממגדל העמק, עוסקים בימים אלו בפיתוח אפליקציה מיוחדת לעיוורים - שתעזור להם לערוך קניות בסופרמרקט בבטחה. איך זה יעבוד? קראו בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יוזמה של מפעל הפיס שהחלה בשנת 2009 עם פרויקט 'מחשב לכל ילד' - מתחילה לקצור את פירותיה הראשונים: תלמידי כיתה ד' ממגדל העמק, עוסקים בימים אלו בפיתוח אפליקציה מיוחדת לעיוורים - שתעזור להם לערוך קניות בסופרמרקט בבטחה.

לשאלה כיצד עלו על הרעיון של אפליקציה לעיוורים, השיב אחד התלמידים, אייל בן נון שמו, כך: "פעם בא אלינו מישהו עם מוגבלות ראייה. חשבתי שזה בנאדם שצריך לתת לו לחיות חיים רגילים", אמר. 

אז איך זה עובד? קל יותר ממה שאתם יכולים לדמיין לעצמכם: בעזרת השימוש בקולו, יקליט כבד הראייה את רשימת הקניות שלו לסופר, דרך האפליקציה. כשהעיוור יגיע לסופרמרקט, האפליקציה תציג עבורו את המוצרים שנמצאים בראש הרשימה, ו...גולת הכותרת: היא לא רק תגיד לו מה הוא צריך, היא גם תוביל אותו למדף ששם נמצא המוצר שברשימה שלו. 

האפליקציה החכמה תדע אפילו להגיד לעיוור מהו תאריך התפוגה של אותו מוצר שהוא מחזיק בידו, שחלילה לא ייצא מהסופר כשסחורה פגומה באמתחתו. ויש לה אפילו שם: 'שופ ביי סייד'. 

כשנשאלו הילדים כמה כסף ידרשו עבור המצאת אפליקציה כה שימושית, ענו: "אנחנו לא רוצים כסף. אנחנו רק רוצים לתרום לאנשים שהם עיוורים".

לאן עוד שואפים בני התשע בלבד? "אני רוצה לפתח אפליקציה שתעזור לאנשים להיגמל מעישון", אמרה האחת. לשאלה כיצד בדיוק תעשה זאת, ענתה הילדה בלי להתבלב: "קודם כל יש אפליקציות שמודדות את הדופק של הבנאדם, אז זה גם חלק מהאפליקציה. וכל סיגריה שהוא לוקח, האפליקציה תראה לו כמה זה מזיק לו ברגע נתון".

ומה אתם אומרים על כך?

תגיות:תלמידיםאפליקציהחסדעיוורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה