חדשות מדע וטכנולוגיה

חיסכון אנרגיה עתידי: האם העצים יחליפו את פנסי הרחוב?

צוות חוקרים במסצו'סטס הצליח לייצר צמחים שביכולתם לזהור באור צהוב רך במשך שעות. בעקבות ההצלחה ציינו החוקרים כי באמצעות טכנולוגיה זו יוכלו העצים לשמש כפנסי רחוב בעתיד

  • א' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחרונה הצליח צוות חוקרים באוניברסיטת MIT היוקרתית במסצ'וסטס לייצר צמחים, שביכולתם לזהור באור צהוב רך במצב של תאורה עמומה. הצוות החדיר לתוך צמח גרגר הנחלים חומר בשם לוציפראז העשוי מאנזימים, היוצר אור בבע"ח באמצעות יצירת תגובה בין האנזימים לתאים.

החוקרים הכניסו את החומר הכימי הפעיל גם בגחליליות, תוך לחץ לתוך צמחים כמו גרגר הנחלים, ארגולה, כרוב ותרד. בתגובה לפעולה, זהרו הצמחים במשך ארבע שעות. באמצעות החדרת החומר לוציפראז ישנו זירוז לתרכובת בשם luciferin שהיא אחראית ליצירת האור. כמו כן, הצוות צירף לתערובת מולקולה אחרת בשם Co-Enzyme שהיא אחראית להסרת התגובה של תוצרי לוואי שמעכבים את הפעילות בלוציפראז.

לאחר ההצלחה חיפשו החוקרים דרך שתאפשר את הפעלת החומר המוחדר למשך זמן רב יותר, עד שכמעט כל צמח יוכל לשמש כמעין מנורת שולחן לטווח ארוך.

על פי התוצאות, ציינו החוקרים כי באמצעות טכנולוגיה זו, יוכלו העצים בשדרות לשמש כפנסי רחוב. על כן הם תרים אחר שיטה שבה החומר יוחדר לצמחים דרך ריסוס, כך שמצד אחד הם לא יפגעו ומצד שני יהפכו למעין מנורות לילה בחושך. במידה ומהלך זה יתממש במציאותית, יתאפשר חיסכון של כ-20 אחוזים מצריכת האנרגיה העולמית המתבזבזת, נכון להיום, על תאורת רחובות.

תגיות:עציםצמחיםפנס רחוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה