סגולות

סגולה נפלאה לראש חודש טבת שחל היום, מאת הבן איש חי

חנוכה הוא הזמן המסוגל ביותר לעורר את הגאולה, מחמת שהימים עצמם הם מעין הגאולה. שהרי נר חנוכה הוא מעין עבודת המקדש. לכן, ראוי להרבות בחנוכה בצדקה שזה מביא את הפדות והגאולה

  • כ"ט כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ראש חודש טבת חל השנה (תשפ"ג) בשבת קודש וביום ראשון שלאחריו. על ימים אלו כתב הבן איש חי (שנה ראשונה פרשת וישב) "ומנהגנו להדליק שמן למאור לכבוד נשמת רבי מאיר בעל הנס זיע"א ביום ראש חודש טבת".

רבי חיים פלאג'י מסביר את מהות הסגולה: "ראוי לכל בר ישראל שבימי חנוכה, ובפרט ביום ראש חודש טבת, יתנדב לקופת התנא האלוקי רבי מאיר בעל הנס. והוא דבר גדול בימים האלה לעשות כן ויראה פועל השם מפלאות".

עוד מוסיף הרב פלאג'י: "וכן נהגו להדליק נר בראש חודש טבת לכבוד נשמת אברהם אבינו, שזהו יום פטירתו". הרב פלאג'י מציין כי מקור הדברים הוא בספרו של ה'בן איש חי'.

מובא בספרים הקדושים שבכל ימי החנוכה יש להרבות בצדקה. המקור לכך הם דברי הגמרא במסכת שבת: "אין ירושלים נפדית אלא בצדקה", וחנוכה הוא הזמן המסוגל ביותר לעורר את הגאולה, מחמת שהימים עצמם הם מעין הגאולה. שהרי נר חנוכה הוא מעין עבודת המקדש. לכן, ראוי להרבות בחנוכה בצדקה שזה מביא את הפדות והגאולה.

צדקה היא גם שלום, כמו שמובא בזוהר הקדוש פרשת מקץ. ועיקר הגלות בא על ידי שנאת חינם, ולכן צדקה שהיא שלום היא תיקון לשנאת חינם ומקרבת הגאולה. וראוי להרבות השלום בחנוכה ולעקור מלבו שום טינא ותרעומת שיש לו על שום בר ישראל, ולעורר אהבה לכל אחינו בני ישראל, וזה גם כן צדקה כנ”ל וצדקה היינו שלום.

השנה חל ראש חודש טבת בשבת הקרובה וביום ראשון שלאחריה. בשבת אין לתת כסף לצדקה, אך ניתן וראוי להרבות במעשי חסד הנחשבים צדקה. במוצ"ש וביום ראשון ראוי לתת צדקה, ולהדליק נר לעילוי נשמתו של רבי מאיר בעל הנס.

מסרי חנוכה, עצות וסגולות בהדלקת נרות החנוכה, בהרצאתו המרתקת של הרב זמיר כהן:

תגיות:סגולההבן איש חיראש חודש טבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה