חנוכה 2023

מה משמעותו של הנר האחרון של חנוכה?

מה משמעות היום הראשון של חנוכה, ושל שאר הימים? איזה יום מסוגל במיוחד לתפילה על שלום בית, ואיזה יום ראוי לתפילה במיוחד על הריון, פריון וילדים כשרים? המשמעות המיוחדת של כל אחד ואחד מימי החג

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל נר מהווה תדר אנרגטי שונה, שיכול להשפיע עלינו לברכה. הדברים במקורם מובאים ב"קדושת לוי", ספרו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב.

היום הראשון של חנוכה הוא בבחינת "מעט מן האור מסלק הרבה מן החושך". זמן הדלקת הנר הראשון, וכל היום הראשון כולו, מסוגל לתפילה על דיכאון או תחושת בדידות.

היום השני של חנוכה הוא בבחינת "איש ואישה זכו שכינה ביניהם. לא זכו – אש אוכלתם". במילה "איש" ובמילה "אישה" יש את אותיות המילה "אש". כאשר בני הזוג מאירים זה לזה וזוכים – השכינה נמצאת ביניהם. הקדוש ברוך הוא נמצא שם. זמן הדלקת הנר השני, וכל היום השני כולו, מסוגל לתפילה לראות את הטובה זה בזה ולהאיר פנים זה לזה. ביום זה עלינו להתבונן בנרות ולבקש זוגיות טובה, שלום בית נצחי, עין טובה ולב טוב.

היום השלישי של חנוכה הוא בבחינת "וירא אלוקים כי טוב". ביום השלישי נאמר בבריאת העולם: "ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע למינהו ועץ עשה פרי אשר זרעו בו למינהו וירא אלוקים כי טוב". יום זה מסוגל לתפילה עבור ילדים טובים ושמחים ובריאות איתנה.

מה קורה כל שנה ושנה בחנוכה? הרב זמיר כהן בדברים נפלאים לחג:

היום הרביעי של חנוכה מסוגל לתפילה להיות בעלי יישוב הדעת. לחוש שאנו מלאים, ולסלק את תחושת העצבות, ולחוש תחושת שמחה. רבי נחמן מסביר שכאשר מבקרים אחרים גורמים להם להרגיש שהם לא רצויים. אך לרומם אותם ולתת להם הרגשה טובה – זה מעלה את הזולת, וממילא מעלה את עצמנו. מול הנרות ביום הרביעי נבקש שנצליח להשפיע מאורנו על סובבינו.

ביום החמישי של חנוכה רוב נרות החנוכה מאירים ועלינו להתפלל ליותר אור בחיינו ולישועה ושהאור הזה יהיה גלוי. יום זה הוא כנגד חמישה חומשי תורה. נבקש על אור התורה בביתנו, שנזכה להאיר באור התורה. יום זה הוא סגולי במיוחד לבקשה על זרע של קיימא כשר ובריא לעבודתו יתברך. 

היום השישי של חנוכה חל השנה (תשפ"ג) בראש חודש טבת. יום זה מקביל ליום השישי של בריאת העולם, בו נברא האדם הראשון. בורא עולם רצה שהאדם ינהיג את כל שאר הבריאה, ונתן לו כוחות מיוחדים להשפעה על כל העולמות בכוח בחירתו. ביום זה נבקש על גן העדן הפרטי שלנו, לבקש שכל הטוב יישאר, שנזכה לעשות טוב ולהרבות טוב בעולם, שהעולם יהיה מושלם. יום זה מסוגל במיוחד לתפילה על שמחה. לסגולה נוספת ביום ראש חודש טבת, לחצו כאן.

היום השביעי של חנוכה מקביל ליום השביעי, יום השבת הקדוש, מקור הברכה. עלינו להרגיש "כי הנני בידך לבד כחומר ביד היוצר, וגם אם כל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולתמוך נפשי, מבלעדי עוזך ועזרתך אין עזרה וישועה". בנר השביעי נחוש ש"אין עוד מלבדו". לחוש את תחושת העונג שבת לנפש, ולהתפלל שנזכה להעריך ולייקר את השבת, וממנה נשאב כוחות לכל ימות השבוע. השנה זהו היום השני של ראש חודש טבת.

לא תאמינו מה היה כתוב בפתק שנשר מהחנוכיה

היום השמיני של חנוכה הוא "זאת חנוכה". ה"שפת אמת" מסביר כי יום זה משפיע על השנה כולה, והוא היום הגבוה ביותר בחג. יום זה מסוגל לגאולה. הרבי מרוזין אומר שב"זאת חנוכה" יש לאדם הפשוט ביותר כוח ועוצמה לפעול כמו האדם הצדיק ביותר. בחסידות אומרים שזהו יום חיתום הדין. ה"בני יששכר" מסביר שיום זה מסוגל ביותר לתפילה על הריון ופריון. ביום זה יש להרבות בתפילה על הצלחת הילדים. המספר שמונה הוא מעל הטבע, ובליל זה מאיר האור של נס קריאת ים סוף. ביום זה מאיר אור שמעל הטבע, והוא יום חזק לתפילה וישועה. ביום זה שערי שמים פתוחים לקבלת כל התפילות. נבקש שה' יגזור עלינו גזרות טובות, שמחות וישועות מעל הטבע, ושנזכה לניסים גלויים מאוצר מתנת חינם. לקריאה נוספת אודות "זאת חנוכה", לחצו כאן.

מסרים מפתיעים, עצות וסגולות בהדלקת נרות החנוכה. צפו בהרצאתו המרתקת של הרב זמיר כהן:

תגיות:נרותחנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה