הורים וילדים

רוצים לסייע להתפתחות ילדיכם? תנו להם לשחק

משחקים כבר מזמן אינם פתרון לשעות הפנאי, ובשנים האחרונות נהפכו לחלק אינטגרלי מאישיות שלנו. פיתוח כישורים קוגניטיבים, פיתוח כושר הישרדות של האדם – אלו רק חלק מהרווחים שאנחנו מקבלים מהמשחקים ששיחקנו אז והיום

  • ל' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים מעלים כי משחקים כבר מזמן אינם פתרון לשעות הפנאי. המשחקים נהפכו לחלק אינטגרלי מאישיות שלנו. פיתוח כישורים קוגניטיבים, פיתוח כושר הישרדות של האדם – אלו רק חלק מהרווחים שאנחנו מקבלים מהמשחקים ששיחקנו אז והיום

בשנים האחרונות השתנתה תפיסת העולם באשר להרגלי משחק. פעם החוויה הסתכמה בכידרור בחול, ומשנה לשנה נהפכנו ליותר ויותר הישגיים. במקום משחקים הדורשים מאמץ פיזי, עברנו למשחקים החותרים להשגת ניצחונות.

למשחקים יש השפעה לא מבוטלת על ההתפתחות ופיתוח היכולת הנחוצות לחיים, וגם המשחקים המבוגרים תורמים להתפתחותם האישיים.

על פי מחקרים שנעשו בנוגע לחשיבות משחק אצל חולדות, נמצא כי חולדות איבדו את מיומנויות החיים הבסיסיים, כאשר נמנעה מהם אפשרות של משחק. כאשר חולדה חשה בסכנה, היא נמלטה למקום מסתור, אולם לא יצאה משם בחלוף הסכנה, וכך מצאה את מותה, לפיכך עלתה המסקנה כי משחק מפתח את יכולת ההישרדות, ומשפר את היכולת הנפשית לפתור את בעיות החיים ולהתמודד עימן.

המשחק הכרחי וחשוב גם לגבי משחקים לגדולים וגם לגבי משחקים לתינוקות וילדים. כל אחד זקוק לזמן איכות של משחק נעים, כאשר למשחקים ישנה השפעה רבה על ההתפתחות שלנו בכל האופנים.

מכאן מובן מדוע טורחים מעסיקים רבים להוציא את העבודים לימי גיבוש בהם מתנסים בפעילויות ובמשחקים שונים המעלים את היכולות, ובהמשך משתפרים עם ביצוע התפקיד שלהם בעבודה.

ההנחייה להורים, בעקבות מסקנות המחקרים, הינה שימת לב למשחקים בהם מתעסקים ילדיכם. יש לעודד את הילד למשחקי דמיון כמו גם למשחקים הדורשים מאמץ פיזי, שהרי יש בהם כדי לתרום ליכולות שלהם.

עם זאת, אין כמו המשחקים הישנים, משחקי דמיון, משחקי חברה והרכבה, שאין בהם מטרה לנצח אלא ליצור הנאה בפני עצמה.

תגיות:משחקהתפתחות הילד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה