חנוכה 2023

מדהים: בזכות השיר 'מעוז צור' - פצוע קשה חזר למציאות 

אשר אולשתי נפגע לפני יותר מעשרים שנה בתאונת אופנוע קטלנית. אך בחנוכה קרה דבר מה מכונן, שבני המשפחה שלו משתדלים לזכור מדי שנה בשנה מאז

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה קרה בשבת חורפית של שנת 1996. אשר אולשתי היה אז בן 31 ויצא לרכיבת שטח עם חבריו כשתאונה מצערת בצומת גדעה את חייו באחת. "רכב שלא נתן לי זכות קדימה פגע בי", הוא משחזר כיום. 10 ימים לאחר התאונה, הגיעו בני משפחתו של אולשתי לחדרו בבית החולים, כדי להדליק את נר חנוכה הראשון. 

רק אז התברר להם גודל האסון: אשר הועף למרחק מטרים ספורים מהאופנוע, איבד הכרה והובהל עם פציעת ראש קשה ושברים ברגליו, לבית החולים 'הילל יפה' בחדרה. "שלושה ימים הוא היה מורדם ומונשים כשהרופאים לא יודעים לומר לנו באיזה מצב הוא יתעורר", כותבת אחותו בטור שמפורסם הבוקר ב'ישראל היום'. "האם הוא יהיה משותק בחלק מגופו, האם הוא יוכל לדבר והאם יזכור מישהו מאיתנו?

"כשהוא התעורר, הוא לא זכר מאומה. לא הכיר איש מאיתנו - הוריי וארבעת אחיותיו. הוא לא הצליח לחבר משפטים הגיוניים ולעתים קרובות ניסה לנתק את עצמו מהמכשור הרפואי". לדבריה, הוא לא זיהה אפילו את אמו, ושכח דברים רבים אחרים מחייו. רק בנר הראשון של חנוכה - כנגד כל הסיכויים, התרחש הנס הגדול. "התכנסנו עם חבריו ומכריו להדלקת נר ראשון של חנוכה, ואחר כך שרנו 'מעוז צור ישועתי", כותבת האחות הנרגשת. "ואז זה קרה: אשר - שלא הבין היכן הוא נמצא - הצטרף בקול חזק וברור לשירה, ואפילו זכר את כל הבתים של השיר".

האחות, שעד לאותה נקודת זמן הגדירה עצמה כ"רחוקה מלהיות אדם מאמין' - עמדה שם משתאה. "עמדתי שם כשעיניי לחות מהתרגשות, ובלבי אמרתי: 'אם זה לא נס חנוכה, אני לא יודעת מה זה נס חנוכה". אחרי ה'מעוז צור' הזה שמלווה את בני המשפחה מאז, זכו להיות עדים לנסים נוספים בדרך: חודש אחרי כן אשר כבר הועבר לשיקום בבית לוינשטיין, שם החל הזיכרון שלו לשוב אליו אט אט ועם הזמן הוא אפילו זכה להתחתן ולהקים בית. 

תגיות:זיכרוןפצועיםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה