חדשות בריאות

קשה לעיכול: לא תאמינו מה מתחבא בכוס התה שלכם

כמה חיידקים מתרוצצים בכוס התה שלכם? מחקר מפתיע בדק ומצא: חוסר היגיינה במקומות ציבוריים מביא התפשטות של מחלות עקב חיידקים המצויים בשטח בכמות בלתי נתפסת. מה ניתן לעשות על מנת למגר את החיידקים? המפתח בכתבה שלפניכם

  • כ"ט כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משימה בלתי אפשרית היא למנוע לחלוטין התפשטות של מחלות, בפרט במקומות ציבוריים. אם כן, מה כן ניתן לעשות על מנת לעבור את החורף בבריאות? קודם כל, למגר את כמות החיידקים המתרוצצים להם במטבח, בשירותים משותפים במקומות עבודה.

באופן מפתיע, על פי מחקר שעסק בנושא, נמצא כי המקום המזוהם ביותר, הינו המטבח. שם מופצים רוב החיידקים, ומשם מגיעים רוב המחלות.

במטבח המשותף במקומות עבודה מצויים הכי הרבה כלים ועצמים המכילים חיידקים, אף יותר מהכמות המצטברת בשירותים. יתר על כן, מפרטי המחקר עולה כי בשקיקי התה המשרדיים מצויים פי 17 חיידקים מאשר בשירותים.

החוקרים בחנו את כמות החיידקים המצויים על גבי כלים ומכשירי חשמל במטבח המשותף, וערכו השוואה עם תוצאות ממחקרים קודמים שנערכו על מספר החיידקים המצויים בשירותים. תוצאות הבדיקה הראו כי בשקית תה משרדית ישנם 3,785 חיידקים בממוצע, זאת בהשוואה ל-220 בלבד חיידקים שנמצאו מתרוצצים על מושבי אסלות.

בנוסף, המחקר שבדק גורמים נוספים במטבח, מצא כי לא רק התה לבדו עמוס במציאות של חיידקים, אלא אף על ידית קומקום התה נמצאו בממוצע 2,483 חיידקים, כאשר על שפת כוס משומשת נמצאו 1,746 חיידקים וכן -1,592 חיידקים נמצאו על ידית מקרר. לדעת החוקרים, כמות החיידקים נובת מכך שאנשים רבים לא מעלים על דעתם לשטוף ידיים טרם נגיעה בחפצים אלו.

על פי סקר שנערך בנושא שמירת היגיינה במקומות ציבוריים בהשתתפות 1,000 גברים ונשים, נמצא כי 80% מהנשאלים הודו כי אינם שוטפים ידיים לפני הכנת שתייה לצוות בעבודה.

לדברי העומד בראש המחקר, ד"ר פיטר באראט, העלאת המודעות להיגיינה במשרדים, גם בשירותים וגם במטבחים משותפים, היא המפתח למיגור כמות החיידקים: "אם תעצרו לרגע ותחשבו על מספר הידיים שנגעו בדברים כמו קומקום, קופסת שקיקי תה וכוסות, תבינו שהפוטנציאל להידבקות הולך ומצטבר", כך סיפר ד"ר בארט לעיתון "אינדיפנדנט" הבריטי.

בשורה התחתונה, שמרו על היגיינה, בפרט בתקופה החורפית של השנה. אומנם אין לנו שליטה על החיידקים והוירוסים המצויים באוויר, אך יש בידינו למגר ולו במעט את כמות החיידקים המצטברת בכלים ובחפצים עם מודעות להיגיינה במקומות משותפים.

תגיות:תהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה