חדשות בארץ

השרה שקד בישיבת הממשלה: גופות המחבלים לא יוחזרו

שרת המשפטים הבהירה את עמדתה בעניין הפסיקה לפיה "ישראל לא תחזיק בגופות כקלף מיקוח". הממשלה צפויה לתקן את החוק תוך ששה חודשים

  • כ"ט כסלו התשע"ח
בעיגול: שרת המשפטים איילת שקד (צילום ארכיון: פלאש 90)בעיגול: שרת המשפטים איילת שקד (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בישיבת הממשלה השבועית שנערכה הבוקר (ראשון), התייחסה שרת המשפטים איילת שקד לפסק דינו של בג"ץ, אשר אסר על החזקתן של גופות מחבלים בידי ישראל, והבטיחה כי גופות המחבלים לא יוחזרו. האמירה מגיעה בעקבות פסיקת השופטים ביום חמישי האחרון, שניתנה בהרכב של שלושה - השופטים דנציגר, קרא והנדל, לפיה "ישראל לא תחזיק בגופות כקלף מיקוח". כזכור, שני השופטים הראשונים סברו שיש לקבל את העתירה ואילו הנדל סבר שיש לדחות אותה. יחד עם זאת, שני השופטים אפשרו לממשלה לתקן את החוק תוך ששה חודשים, כדי שזו תקבל סמכות להחזיק בגופות המחבלים.

שקד אמרה: "קראתי את כל פסק הדין בעניין גופות המחבלים, אין ספק שדעת המיעוט היא הגיונית יותר ומבוססת יותר. הממשלה לא צריכה להשלים עם פסק הדין, היא תבקש דיון נוסף". עוד הוסיפה שקד כי "גופות המחבלים לא יוחזרו. יש שני מסלולים, או דיון נוסף שזה המסלול המועדף או באמצעות חקיקה". עוד הוסיפה שקד: "אין ספק שדעת המיעוט הגיונית ומבוססת יותר".

בית המשפט העליון, יש לציין, דן בעתירות של בני משפחות מחבלים שגופותיהם מוחזקות בידי המדינה. העתירה הוגשה על מנת להביא את הגופות לקבורה, אך המדינה דחתה את הבקשה משום שהדבר עשוי לסייע לארגוני הטרור בהשגת עסקה לחילופי גופות או שבויים. ארגון חמאס, כידוע, מחזיק בגופות החיילים  הדר גולדין ואורון שאול ז"ל, וכמו כן בשבויים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם אל סייד.

תגיות:איילת שקדגופותהחזרת גופותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה