חדשות יהדות

עוצמתי: מה לומדים מהצוואה של מרן ראש הישיבה? הרבנית ימימה בחידוש נפלא 

הרבנית ימימה מזרחי בדברים נוקבים על צוואתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל. נשים, הדברים הללו מיועדים במיוחד אליכן - אל תפספסו 

אא

בדפי הזהב (תרתי משמע) השבועיים שלה, נפרדת הרבנית ימימה מזרחי ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, במילים מרגשות במיוחד. "רק מלקרוא את הצוואה שהוא השאיר לנו, עברנו כולנו חוויה מטלטלת", היא כותבת. "הרב שטיינמן הענק, הצדיק, שציפיתי ממנו להנחיות רוחניות. תגיד לנו מה לעשות בלכתך, תדבר על איחוד עם ישראל...".

ותחת זאת, המסמך רק כלל בקשות של 'אל תעשו'. 

אז מה היה כל כך מטלטל בצוואה שהשאיר הרב אחריו? אומרת הרבנית ימימה כי לתחושתה הייתה זו הבושה. "הוא לא אמר את המילה 'אתם'. הוא אמר 'אני'". בדיוק, לדבריה, כמו במקרה של יוסף הצדיק, שאחיו לא יכלו לענות לו היות ונבהלו מפניו כשנחשף. "הוא לא אמר להם 'אתם', ולא האשים אותם בדבר. להיפך, הוא אמר: 'אני יוסף', ועל המילים הללו חז"ל אומרים 'אוי לנו מיום הדין, אוי לנו מיום התוכחה'. הרב שטיינמן בצוואתו נתן קווים לדמותו. הוא לא הוכיח ולא אמר לנו דבר. על עצמו הוא דיבר, 'אני יוסף'".

 

"רק בקשה אחת הייתה לו. התרגשתי מזה בלי סוף"

לדבריה, הגראי"ל שטיינמן, בענוותנותו - לא ציפה ל'לייקים' מהדור הזה. הוא רצה שקט. "כמה שפחות דרמות, כמה שפחות כינויים, כמה שפחות תמונות שלי. בבקשה, בבקשה, לא".

ואם הוא היה כזה, אוי לה לבושה כשאנחנו מתבוננים בעצמנו ושואלים: 'מה זה בעצם אומר עלינו?'. ממשיכה הרבנית ואומרת שהיא הכי התרגשה שבתוך כל ה'לאוים' שהרב מתאר, הוא בכל זאת מבקש בקשה אחת ויחידה. "אבקש מכל מי שרוצה בטובתי - ללמוד פרק אחד משניות עד גמר י"ב חודש, והבנות יאמרו כל יום עשרה פרקי תהילים - גם בשבת וגם ביום טוב".

"אבקש!!!! הוא כותב. האיש הזה מעולם לא ביקש, מעולם לא אמר 'אני רוצה' - כך אמר לי אח בבית החולים 'מעייני הישועה' שטיפל באבי, שמיטתו הייתה ממש ליד מיטת הרב שטיינמן. ופתאום, הוא פונה אלינו: 'נשים, אני רוצה'. התרגשתי מזה עד אין סוף. וואוו... איך הוא מאמין בכוח התפילה של אימהות, נערות ונשים. איך הוא סמך עלינו, איך הפקיד בידינו הנשים, את העלאת נשמתו", כותבת הרבנית. 

את דבריה חותמת הרבנית האהובה בציווי עלינו, הנשים, להוסיף להתקדש בקדושתו של אהרון. "בהעלותך את נרות החנוכה, תבקשי שאת תקדשי את ביתך ובנייך בקדושתו של אהרון. עם הבריות - צנוע, שפל ברך, מחזק ומנחם. בעבודת השם - אריה שואג (באידיש: לייב, שמו השני של מרן). הלוואי שנזכה בימים האלה לחטוף את המידות האלה ולאמץ אותן חזק". 

תגיות:פרידההרבנית ימימה מזרחימרן הגראיל שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה