חדשות בארץ

שביתת מחאה במשק ביום ראשון הקרוב: אלו המקומות שיושבתו

ביום ראשון הקרוב יושבת המשק עד הצהריים. השביתה תכלול את הרכבות והאוטובוסים, נתב"ג, העיריות, בתי החולים וקופות החולים

  • כ"ו כסלו התשע"ח
יו’’ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמש בנמסיבת העיתונאים (צילום: פלאש 90)יו’’ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמש בנמסיבת העיתונאים (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע אמש (רביעי) על השבתת המשק ביום ראשון עד הצהריים. הגופים שישבתו הם נתב"ג (לא יהיו המראות ונחיתות); כל העיריות והרשויות המקומיות; התחבורה הציבורית; כל קופות החולים; כל משרדי הממשלה; כל הבנקים וכן כל מפעלי טבע ברחבי הארץ. בהסתדרות שוקלים להשבית גופים נוספים ובהם מערכת הבריאות כולה. היום צפויות להתקבל החלטות בעניין זה.

זהו צעד ראשון במחאה על החלטת ענקית התרופות "טבע" לסגור את רוב פעילות הייצור בארץ ולפטר 3,300 מבין 6,432 העובדים שלה בישראל. ההודעה הרשמית תפורסם היום בשעה 14:00 והיא כבר גוררת ביקורת חריפה על הנהלת החברה שקיבלה לאורך השנים הטבות בשווי מיליארדים מהממשלה.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בתל אביב, אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ביום ראשון קודם כל נשבית את כל מפעלי טבע. המשק כולו - עיריות, בנקים, תחבורה ציבורית, קופות החולים - כולם ישבתו עד הצהריים כסולידריות. אני מזהה רצון אדיש, קר, לחסל, לפטר, לראות מספרים, אנחנו לא ניתן לזה יד. אנחנו נתחיל ביום ראשון עד שנפתור את הבעיה הזאת".

"טבע, ספינת הדגל של התעשייה, הופכת מול העיניים שלנו לסמל של חורבן התעשייה הישראלית. טבע, שקמה על הראש הישראלי, על המצאה של מכון ויצמן, שקידשה את הכחול-לבן, זונחת את העקרונות שלה, נוטשת את החזון של המייסדים שלה. אני חושב שהיום המייסדים של טבע מתהפכים בקברם. זה לא היה קורה אם הם עדיין היו בהנהלת טבע", הוסיף ניסנקורן.

עובדי טבע שהגיעו למסיבת העיתונאים אמרו לפני תחילתה: "אנחנו מצפים מניסנקורן שישבית את המשק. לא יכול להיות שיפגעו באלפי משפחות ויקחו את הכסף של המדינה הביתה". לדבריהם, טבע נהנתה בישראל מהטבות מס בסך 22 מיליארד שקל מ-2006. "היא ידעה לקחת את ההטבות האלו ועכשיו היא מפנה עורף למדינה ולאזרחים שלה. ממשלת ישראל לא יכולה לעמוד מנגד ולמלא את פיה המים. כמו שהיא נתנה את ההטבות - עכשיו היא צריכה לדרוש פתרון. לבצע פיטורים המוניים בישראל זו לא הדרך", אמרו העובדים.

יש לציין כי טבע הוא מפעל פרטי ולא ממשלתי, אולם הממשלה יכולה לאיים על החברה כי פיטורי העובדים יעלו לה באי־מתן הנחות ממס, ובכך להפעיל עליה לחץ. יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע אתמול כי יכנס בשבוע הקרוב דיון מיוחד בעניין הפיטורים הצפויים.

תגיות:שביתהאבי ניסנקורןמשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה