חדשות בעולם

טראמפ: "גאים לעמוד עם העם היהודי המאיר כאור לכל העמים. חג שמח לאחינו היהודים"

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ פרסם בחשבון הטוויטר שלו איחולי שמחה כנים ברשת לרגל חג החנוכה. ""בחג החנוכה הזה, אנו גאים לעמוד עם העם היהודי המאיר כאור לכל העמים. אנחנו גם עומדים עם עם ישראל, מדינת היהודים, שיש לה היסטוריה מופלאה של התגברות כנגד הסיכויים הגבוהים ביותר", דברי הנשיא 

טראמפ בביקורו ההיסטורי בכותל (צילום: צילום: נתי שוחט, פלאש 90)טראמפ בביקורו ההיסטורי בכותל (צילום: צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

הבית הלבן: נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ פרסם בחשבון הטוויטר שלו איחולי שמחה כנים ברשת לרגל חג החנוכה, וגרם לסערה רבתי. לצד תמונת חנוכייה כתב הנשיא את חתימתו ואת המילים 'חג שמח' בעברית ואנגלית.

עם זאת, הוא לא הסתפק בזה ואף כתב פוסט ארוך ומלא איחולים לבביים לעם היהודי. "בחג החנוכה הזה, אנו גאים לעמוד עם העם היהודי המאיר כאור לכל העמים. אנחנו גם עומדים עם עם ישראל, מדינת היהודים, שיש לה היסטוריה מופלאה של התגברות כנגד הסיכויים הגבוהים ביותר. 

"חנוכה הוא זמן שבו משפחות יהודיות בכל רחבי העולם, נוהגות להתאחד סביב התאורה של המנורה, לחגוג את הניסים של העבר והבטחות העתיד. מלאניה ואני מאחלים לכל האחים והאחיות היהודיים שלנו לחגוג את החג המשמעותי הזה - שמונה לילות מאושרים ובריאים בחברת האנשים שהם אוהבים".

בפוסט שלו כתב הנשיא את המילים 'חג שמח' בעברית ובאנגלית, וקיבל שלל תגובות מיהודים ושלא יהודים. "נס החנוכה החל לפני יותר מ-2,000 שנה, כאשר מי שקיים את מצוות היהדות קיבל עונש מוות. ואז הגיעה חבורה קטנה של פטריוטים יהודים שהחזירו את הזהות היהודית שלהם בגאווה, על ידי ניצחון נגד צבא אדיר. 

"במרדף שלהם נגד האויבים שלהם הם חידשו את בית המקדש הקדוש שלהם עם הקרבה. הגיבורים היהודים מצאו שמן שהספיק כדי להדליק את המנורה בבית המקדש רק ללילה אחד - אבל עם זאת, קרה נס. ועם החסד של אלוקים - השמן המשיך לדלוק למשך שמונה ימים", סיכם הנשיא. 

תגיות:טוויטרדונאלד טראמפציוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה