חדשות בעולם

אבו מאזן תוקף את הצהרת טראמפ: "נתן את ירושלים לישראל"

אבו מאזן תוקף את הצהרת טראמפ: "נתן את ירושלים לישראל"

  • כ"ה כסלו התשע"ח
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

מנהיגים ושרים של 57 מדינות מוסלמיות מתכנסים היום (רביעי) בוועידה באיסטנבול, בעקבות החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא דברים בוועידה ותקף את הצהרתו של טראמפ, אותה הגדיר כ"פשע החמור ביותר". לדבריו "העולם כולו" מתנגד להחלטה של נשיא ארה"ב, וירושלים תמיד תהיה בירת פלסטין.

"טראמפ נתן לישראל את ירושלים במתנה כאילו זו איזו עיר בארה"ב. העולם כולו יצא נגד החלטתו, היא לא תעבור כפי שעברה הצהרת בלפור", אמר אבו מאזן והוסיף כי מעתה לא יסכימו הפלסטינים למעורבות אמריקנית בתהליך השלום, מכיוון שברור שארה"ב מוטה לטובת ישראל.

"כשאנחנו היינו עסוקים בשיחות עם ארה"ב על 'עסקת המאה' היא נתנה לנו את סטירת המאה", אמר הנשיא הפלסטיני. "סיכמנו באופן רשמי עם האמריקנים שלא נצטרף לארגונים בינלאומיים בתמורה לכך שהיא לא תעביר את השגרירות לירושלים, ולא תעצור את הסיוע לרשות הפלסטינית. ארה"ב הפרה את ההסכם – ולכן גם אנחנו נפר אותו". 

במהלך הכינוס, אמר נשיא טורקיה ארדואן כי "ירושלים היא הקו האדום שלנו. ישראל היא מדינה כובשת ומדינת טרור". עוד הוסיף ארדואן: "ההודעה של טראמפ מתגמלת את ישראל על מעשי הטרור שלה. על כל המדינות להכיר בירושלים כבירת פלסטין העצמאית".

"אני קורא לארצות הברית לחזור בה מההחלטה הלא צודקת ופרובוקטיבית", המשיך נשיא טורקיה. "יש להאיץ את שילובה של פלסטין בהסכמים הבינלאומיים".

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו קרא אף הוא ''לעודד מדינות אחרות להכיר במדינה הפלסטינית על בסיס גבולות 1967 ובמזרח ירושלים כבירתה". לדבריו, "ההכרזה מעניקה לגיטימציה לניסיון של ישראל לכבוש את ירושלים".

תגיות:אבו מאזןדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה