חדשות יהדות

תרומתו הייחודית של מרן הרב שטיינמן זצוק"ל לעולם התורה: "מחנך גדול ודגול"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מספר על ייחודיותו של הרב שטיינמן זצ"ל כדמות מאחדת המעמיסה על כתפיה הכחושות את עולם התורה: "איש של חיבור בין כל לומדי התורה וחיבור כלל ישראל כאחד"

  • כ"ד כסלו התשע"ח
הרב שטיינמן זצ’’ל (צילום: פלאש 90)הרב שטיינמן זצ’’ל (צילום: פלאש 90)
אא

המוני יהודים השתתפו במסע הלוויתו של מרן הרב אהרון לייב שטיינמן זצוק"ל, שהלך לעולמו הבוקר בגיל 104. בשיחה עם ערוץ 7, דיבר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, על תרומתו היחודית של מרן לעולם התורה.

"הרב היה איש של שלום", אומר הרב לאו, "איש של חיבור בין כל לומדי התורה וחיבור כלל ישראל כאחד. זו תכונה מאוד מאוד מרכזית והוא התאמץ מאוד לכך. היה מדהים לראות יהודי מבית צנוע ודירה שלא השתנתה עשרות שנים, מעל מיטת סוכנות פשוטה ועם כתפיים צנומות הוא לא היסס לקום ולהתאמץ כדי לחבר יהודים כאשר הבסיס הוא תורת ה', התמדה עצומה ופקחות גדולה. איבדנו היום את ההנהגה הזו".

הרב לאו התייחס בדבריו לדמותו המאחדת של הרב שטיינמן זצ"ל: "זו הייתה דרכו מזה שנים. הוא מנע מחלוקות רבות מאוד בשקט, בצניעות אבל בנחישות, ובסופו של דבר ניתן להסתכל על ההרכב האנושי שמגיע להלוויה ולראות שעם ישראל יודע להעריך אישי תורה דגולים שכאלה, בלי לקחת לעצמו שום דבר וללא מחשבה על טובתו אלא אך ורק על טובת עם ישראל, מה הקב"ה מבקש מעם ישראל ובמה הוא יכול לתרום ולסייע. הוא לא היסס והקושי הפיזי לא היה שיקול אצלו".

הרב לאו אף דיבר על תרומתו התורנית של מרן זצוק"ל: "הוא היה קודם כל מחנך גדול ודגול, מחנך דגול שלא הרשה לזרוק בחור מישיבה. הוא הדגיש את העוול שבדבר ואת האיסור לעשות זאת. זו דמות שחקוקה בלב תלמידים ותלמידי תלמידים שמרגישים שחבים לו רבות כי דאג לתת להם את הדרך, אם בהכשרה מקצועית ואם בהכשרה תורנית סביב בית המדרש".

"מעבר לזה דף הגמרא עם הראשונים וגדולי המפרשים. ניתן לראות בספריו 'אילת השחר' שרבי עקיבא איגר לא זז משולחנו, אפשר לראות את הראשונים בדרך הלימוד המסורתית, הישיבתית, שהייתה וממשיכה היא דרך הלימוד שהוא הנחיל לתלמידיו במשך עשרות שנים".

תגיות:הלוויההרב דוד לאוהרב שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה