חדשות בעולם

ראש ממשלת פולין בחשיפה נדירה: יש לי שורשים יהודיים ששרדו את השואה

ראש הממשלה החדש של פולין, שנכנס לתפקידו לפני ימים ספורים, חושף את שורשיו היהודיים - שתי דודות ששרדו את השואה ואחת מהן מתגוררת בישראל

ראש הממשלה החדש (צילום מסך)ראש הממשלה החדש (צילום מסך)
אא

לפני ימים אחדים מונה ראש ממשלה חדש לפולין, במקום ביאטה שידלו - שכיהנה בתקפיד מאז 2015. ראש הממשלה החדש הוא מטאוש מורבייצקי בן ה-49 שכיהן עד עכשיו כשר האוצר בממשלה, ולאחרונה גרם לטלטלה עזה כאשר חשף את שורשיו היהודיים. את החשיפה הראשונית ביצע מורבייצקי במהלך טקס יוקרתי שנערך לכבוד בני זוג שהצילו מאות רבות של יהודים בזמן השואה. 

בני הזוג ניהל גן חיות בוורשה, וככל הנראה הבריח יהודים והחביא אותם בכלובי גן החיות. מעניין לציין כי סוכנות הידיעות JTA דיווחה לאחרונה למורבייצקי כי יש לו שתי דודות יהודיות שניצלו על ידי גויים, וכעת הוא חושף את המידע בפני התקשורת העולמית. "דודתי אירנה הייתה יהודיה ששרדה את המחלמה. כילדה בת 10 עד גיל 16 היא התגוררה עם משפחה פולנית שהצילה אותה, ובבית היו גם כמה עשרות פולנים גויים שסיכנו את חייהם כדי להסתיר אותה", הוא משחזר. "אבל אף אחד מהם לא הוכר כחסיד אומות העולם". 

לדבריו, דודתו השנייה רומה ברחה מפולין למזרח אירופה, ולאחר שניצלה עלתה ארצה וחיה עד היום בישראל. "שאר בני משפחתה נרצחו, ולא ברור אם מי שרצח אותם היו הנאצים או הקומוניסטים. 

עוד התבטא מורבייצקי ואמר כי נכון להיום חיים בפולין אלפי חסידי אומות עולם. "פי עשר מהמספר שהוכר על ידי ממשלת ישראל", הוא חותם. 

תגיות:פוליןראש ממשלהיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה