חנוכה 2023

שלושה מיליון צפיות תוך יממה: מפריכה טענות הגויים על חנוכה, ושוברת את הרשת

למעלה משלושה מיליון צפיות ברשת: השחקנית האמריקנית מים ביאליק מפריכה מיתוסים של גויים על חנוכה שהושרשו בתרבות האמריקאית, וקוצרת לא מעט שבחים מהגולשים. "בדיוק ניסיתי להסביר לבתי בת השבע מה זה חנוכה, ואת עושה עבודה הרבה יותר טובה ממני", כתב לה אדם שמגדיר עצמו כבודהיסט

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למעלה משלושה מיליון צפיות ברשת: השחקנית האמריקנית מים ביאליק מפריכה מיתוסים של גויים על חנוכה שהושרשו בתרבות האמריקאית, וקוצרת לא מעט שבחים מהגולשים. בסרטון שפרסמה בימים האחרונים, נראית השחקנית האמריקנית כשהיא מדברת בצורה קולחת על הטעות הפטאלית שעל פיה נוטים נוצרים רבים לחשוב שחנוכה הוא כעין הכריסמס היהודי. 

"היות וחנוכה נופל בסביבות חג המולד, רבים טועים וחושבים שהוא המקבילה שלו - וזה ממש לא נכון. חנוכה הוא חג עם מנהגים ומסורת וממש לא כריסמס יהודי. חנוכה נחגג בגלל קבוצת יהודים שנקראה 'המכבים' שהביסו את הצבא הסלאוקי במאה השנייה לפני הספירה, וזה מתועד בספרים. זה גם בגלל הנס שבו שמן שהיה אמור להספיק ליום אחד, הספיק לשמונה ימים. זה על ניצחון הדיכוי ועל חירות דתית, ועל האמונה שמה שאתה מאמין בו שווה את חייך", קובעת ביאליק בנימה חד משמעית. 

ביאליק חולקת עם הגולשים כי תאריך יום הולדתה יוצא בנר הראשון של חנוכה, ובשנת 2015, כאשר נאלצה לחגוג את חנוכה במקום עבודתה - גרמה לקידוש השם ענק כאשר הציבה בחדר ההלבשה שלה את כל החנוכיות שהיו ברשותה, והדליקה אותן בטקס מיוחד. לדבריה, כל הצוות היהודי שמנה אנשי הפקה, במאים, מלבישים ושחקנים - נכח במעמד ולא הפסיק להתרגש. 

למעלה מ-3,000 תגובות התקבלו על הסרטון שלה, ומעניין לציין שרובן מגיעות דווקא מלא יהודים. אחת התגובות היותר מעניינות הייתה של אדם בשם דיוויד ברקלי, שהגדיר עצמו כבודהיסט. "בדיוק ניסיתי להסביר לבתי בת השבע מה זה חנוכה, ואת עושה עבודה הרבה יותר טובה ממני", כתב ברקלי. 

תגיות:גוייםמנהג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה