חדשות בעולם

פריז: נפתחה תערוכה מיוחדת המציגה את סיפורי ציידי הנאצים

בסוף השבוע האחרון בפריז נפתחה תערוכה מיוחדת המציגה את סיפור חייה של משפחת קלרספלד שילדיה היו 'ציידי נאצים'. בין הפושעים שנלכדו ביוזמת המשפחה: קורט לישקה, אלויס ברונר וארנסט אלרס

  • כ"ג כסלו התשע"ח
פריז (צילום: shutterstock)פריז (צילום: shutterstock)
אא

בסוף השבוע האחרון בפריז נפתחה תערוכה מיוחדת המציגה את סיפור חייה של משפחת קלרספלד שילדיה היו 'ציידי נאצים'. באמצעות תיעוד מפורט עלה ביד המשפחה לגלות פשעי מלחמה רבים שהנאצים ביצעו, וכן הצליחו לעלות על עקבותיהם של אותם אלו שהתחמקו מעונש בסוף מלחמת העולם השניה.

בעקבות היוזמה של משפחת קלרספלד, נלכדו פושעי נאצים מפורסמים, ובינהם: קורט לישקה, אלויס ברונר, ארנסט אלרס, קורט אשה ועוד.

משפחת קלרספלד ביצעה את אחד ממבצעי הלכידה הידועים, תפיסתו של קלאוס ברבי שהיה מפקד האס.אס בעיר ליון שבצרפת. ברבי זכה לכינוי 'הקצב מליון' בשל היותו שותף להוצאות להורג של אלפי יהודים בשואה.

 כמו כן, בני הזוג קלרספלד ניסו בשנת תשס"א לחטוף את קורט לישקה, פושע נאצי שגירש 76,000 איש מצרפת באותה תקופה, על מנת להביאו מגרמניה לצרפת, ולידי המשפט הצרפתי.

משפחת קלרספלד אף פרסמו ספר שבתוכו 80,000 שמות של יהודיים־צרפתיים שנרצחו. בספר הופיעו תמונות של 11,400 ילדים יהודים שנרצחו על ידי הנאצים. המשפחה השיגה את התמונות בשביל לתת לאותם נרצחים פנים וזהות.

בעקבות המיזם, חברת הרכבות הצרפתית הציגה במשך 3 שנים, ב-18 תחנות רכבת שונות, תערוכה נודדת הנקראית 'ילדים יהודיים שגורשו מצרפת'.

לעומת זאת, חברת הרכבות הגרמנית, דויטשה באן, היורשת הרשמית של הרייכסבאן עוד תקופת הרייך השלישי, ושעל מסילותיה הילדים הובלו אל המחנות, החליטה לדחות את התערוכה בנימוקים של 'בטחון' והפנתה את התערוכה למוזיאון התחבורה הממוקם בנירנברג.

לדברי יושב ראש דויטשה באן הנושא "רציני מדי מכדי להגות בו תוך לעיסת לחמניה על הרציף", ואילו שר התחבורה הגרמני, וופלגנג טיפנזה, דיבר לטובת בני הזוג קלרספלד.

בני הזוג קלרספלד השתתפו בטקס הפתיחה של התערוכה, הביעו התרגשות רבה כאשר ראו את פעילותם הנחרצת לזכר השואה מתועדת.

תגיות:נאציםפריזתערוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה