שידוכים וחיפוש זוגיות

שידוכים מא’ ועד ת’. והפעם: מותר לקבל עזרה!

קחי בחשבון שעם כל הידע שלך, את די חדשה בתחום, וגם די נגועה בדבר. לכן, אפשרי לעצמך לקבל וליהנות מניסיון של אחרים, ולחסוך לעצמך סיבוכים מיותרים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

- "סבתא, למה יש לך עיניים גדולות כ"כ?".

- "כדי שאוכל לראות אותך טוב יותר...".

- "סבתא למה יש לך אוזניים גדולות כ"כ?".

- "כדי שאוכל לשמוע אותך טוב יותר...".

- "סבתא, למה יש לך פה גדול כ"כ?".

- "כדי שאוכל לייעץ לכל 8,000 הנכדים שלי בענייני שידוכים!".

כשמגיעים בחיים לשאלות גורליות, זו ממש לא בושה להתייעץ. צריך רק לדעת איך עושים את זה נכון (עם מי לדבר, מתי, כמה...).
גם כאן (כמו בכל עניין), התשובה תהיה תלויה בעיקר... בך. רק את תחליטי כמה מתאים לך להתייעץ, ובכל זאת...

קחי בחשבון שעם כל הידע שלך, את די חדשה בתחום (לעומת כאלו שנשואים כבר 10 שנים), וגם די נגועה בדבר (אחרי הכל, הרגש משחק פה תפקיד חזק, ולפעמים השכל הוא רק שחקן אורח).
לכן, אפשרי לעצמך לקבל וליהנות מניסיון של אחרים, ולחסוך לעצמך סיבוכים מיותרים (בנות רבות טוענות שבלי ייעוץ כלשהו – לא היו מצליחות להתחתן). 
מצד שני, בסופו של דבר רק את נמצאת בפגישות, ורק את יודעת באמת מה טוב לך. אז קחי כל עצה בערבון מוגבל, שקלי, חשבי ובדקי לפני שאת מחליטה. עשי מה שנכון לך.


"מתי כדאי להתייעץ?"
כשאת נתקלת בקושי מסוים בפגישה (לא מספיק מבינה למה הבחור התכוון ולא נעים לך לשאול, לא בטוחה אם כדאי "לחתוך" או לתת עוד צ'אנס, מתלבטת מה לעשות כדי לגרום לו לדבר יותר בפתיחות, מתלבטת מתי נכון לספר לו על מחלה, טעות או קושי מהעבר...), או כשאת מרגישה צורך חזק לפרוק או לקבל עוד חוות דעת על העניין.
כדאי להתייעץ או ללכת לאימון רגשי גם כשאת מרגישה חסומה או שנמאס לך שדברים פשוט "לא זזים" (אם קשה לך להגיד 'לא', אם את מרגישה שחסר לך כלים במסע החיפושים, אם את רוצה לזהות את החסימות שבתוכך ולזרז את התהליך).

 

"ועם מי לדבר?"
הכי חשוב שתדברי עם מי שנוח לך. עם מי שגורם לך להרגיש טוב ונותן לך כוחות להתקדם.
ההורים – אם מתאים לך וטוב לך לדבר עם ההורים זה מצוין. ההורים הכי אוהבים אותך, מכירים אותך הכי טוב והכי רוצים לעזור לך בעולם. מצד שני, אם את מרגישה שזה לא ממש מעצים אותך ולא בדיוק גורם לך להתחבר לעצמך, תדעי שלפעמים ההורים ממש רוצים לעזור אבל לא כ"כ יודעים לכוון.
גם אם תשתפי אותם וגם אם לא, חלה עלינו חובת כיבוד הורים. חשוב להורים להיות מעודכנים, ועלינו לכבד זאת ולהיות רגישים לכך. לכן, גם אם לא מתאים לך להתייעץ עם ההורים, כדאי לפחות לעדכן ולשתף מעט כדי לתת להם תחושה מכבדת ונעימה.
חשוב שתזכרי שאלו החיים שלך. רק את תחיי עם בעלך, ורק את תצעדי בדרך שלך, בסופו של דבר. לכן, גם אם ההורים לא הכי מרוצים מהכיוון שבחרת, וגם אם את בוחרת חתן שהוא לא בדיוק "חתן החלומות" שלהם, עשי מאמץ לחשוב מה באמת טוב לך (וכמובן שכדאי להתייעץ גם על זה).
חברות – בחרי לשתף חברות שנותנות לך כוח, ולא כאלה ש"מחפשות ריגושים" ומתעניינות ברכילות. בנוסף, הציבי גבולות שנכונים לך ומכבדים את הבחור איתו את נפגשת. אל תתני לחברות להיכנס לעומק נפשך כשזה לא מתאים לך, זה לא מחיר שאת צריכה לשלם "בשם החברות".
רבנית, שדכנית, מאמנת אישית – דמויות מבוגרות ובעלות ניסיון שרואות את החיים מנקודה קצת אחרת משלך יכולות לתרום לך מאד מניסיונן. נסי למצוא דמות כזאת שאת מעריכה, לשתף אותה ולהקשיב גם לדעתה.
ונחזור שוב על הכלל החשוב – אחרי כל עצה שאת מקבלת, הקשיבי לעצמך.

נחמה ביטקובר היא ראש מכון ''עומק הקשר'' ומאמנת רגשית לקראת זוגיות

תגיות:שידוכיםחיפוש זוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה