חדשות בארץ

חסדי שמים: ’ימי הזעם’ הפלסטיני הסתיימו ללא נפגעים ישראלים

שערות התפרעויות והפרות סדר אלימות הסתיימו ללא נפגעים ישראליים. במערכת הביטחון עדיין שומרים על ערנות גבוהה

  • כ"ב כסלו התשע"ח
מתפרעים ערבים (צילום: פלאש 90)מתפרעים ערבים (צילום: פלאש 90)
אא

רבבות מפגינים פלסטינים הפגינו בימים האחרונים ביותר מ-30 מוקדים, בעקבות 'ימי הזעם', עליהם הכריזו הפלסטינים עם הכרזתו ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

העימותים הסתיימו, בחסדי שמים, ללא נפגעים ישראליים. בגבול עזה נהרגו שניים ונפצעו 25, הם תינוק באורח אנוש.

ההפגנות אמנם צפויות לדעוך בימים הקרובים, אך מאות לוחמי התגבור שהוקפצו ביום חמישי לאוגדת איו"ש, בהם מחטיבת הצנחנים, עשויים להישאר בחטיבות המרחביות לכל הפחות בימים הקרובים.

במהלך הימים האחרונים פעלו בעזה ובמוקדי ההפגנות המרכזיים באזור יהודה ושומרון רחפנים שסייעו לכוחות הקרקעיים להשתלט על הפרות הסדר. בעקבות השימוש ברחפנים, הצליחו כוחות הביטחון לזהות את המסיתים המרכזיים ולעצור אותם בצורה ממוקדת.

כעת חוששים במערכת הביטחון מהסלמה משמעותית ברצועת עזה, בעקבות הפגיעות הישירות מירי הרקטות לשדרות, אחת מהן הסבה נזק למבנה גן ילדים. רקטה אחרת, שגם אותה לא יירטה כיפת ברזל, פגעה אתמול בין בתים בשדרות. בשתי התקיפות של מטוסי הקרב של חיל האוויר נפגעו לדברי הפלסטינים גם שני ילדים, אחד מהם תינוק, באורח אנוש.

בעקבות כך, דריכות גבוהה צפויה להישמר בימים הקרובים ברצועת עזה, כאשר בחיל האוויר מתחקרים כיצד שתיים מהרקטות ששוגרו לעבר שדרות לא יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, בניגוד לרקטה אחת שכן יורטה. אל הרקטה שיורטה שוגרו ליתר ביטחון שני טילים מיירטים מהסוללה שמגנה על העיר. העובדה שהרקטות גם נורו לטווח קצר יחסית, מצפון הרצועה לשדרות, מקשה על מערכת היירוט בניגוד לטווחים הבינוניים והארוכים שבהם אחוזי היירוט גבוהים יותר.

גורמים בצה"ל אמרו בתגובה כי "כיפת ברזל לא מספקת מענה הרמטי. כל שיגור ויירוט מתוחקרים".

היום (ראשון) צפויה להתקיים הערכת מצב בצה"ל ובסיומה יוחלט אם לדלל חלק מכוחות התגבור. יצוין כי החשש העיקרי שעדיין מרחף במערכת הביטחון מתייחס לפיגועי נקמה מצד מפגעים בודדים, בשם ההגנה על אל אקצה, ולכן במהלך סוף השבוע תוגברה באופן חסר תקדים האבטחה סביב ההתנחלויות ובתוכן, על מנת למנוע פיגועי חדירה. 

תגיות:פלסטיניםזעם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה