חדשות בארץ

משרד החינוך מציג: התכנית לקיצור ימי החופשות של תלמידי ישראל

וועדת החינוך של הכנסת הציגה את פרטי התכנית לקיצור ימי החופשות של תלמידי ישראל. בהתאם לתכנית יקוצרו חופשות פסח, חנוכה ושבועות. כעת נדרש תקציב ממשרד החינוך לצורך הפעלת התכנית

  • י"ט כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

וועדת החינוך של הכנסת התכנסה במיוחד על מנת לדון בעניין קיצור ימי החופשה במשרד החינוך. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הציג לראשונה את עיקרי התכנית.

על פי התכנית, במגזר היהודי חופשת הפסח תקוצר בחמישה ימים וחג השבועות יקוצר ביום אחד. החל מהשנה הבאה יקוצרו מחופשת חנוכה חמישה ימים.

בהתאם לתכנית החדשה שנקבעה לילדי הגנים ותלמידי כיתות א' עד ג' בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, מוגדר כי בעת ימי הפעילות תהיה נוכחות של מורה או מדריכה, ובגני הילדים תהיה גננת או לחילופין סייעת. לדברי ח"כ יוסי יונה, שאף יזם את הרעיון: "ההסדרים צריכים להיות בהסכמה מלאה עם המורים. אין צורך בחוק, אנחנו יכולים להביא בשורה להורים".

"מטרתנו לתת מענה להורים העובדים", הסביר אבואב. "אנחנו רוצים לצמצם פערים ולתת הזדמנות שווה גם למי שאין כסף לממן פתרונות בחופשים, להקל על נטל תשלומי ההורים ולהעשיר את התלמידים".

לשם הפעלת התכנית נדרש תקציב ממשרד החינוך. שר החינוך, נפתלי בנט, קרא לשר האוצר, משה כחלון, לאשר את התקציב על מנת לממש את הפעלת התכנית: "הצבנו כיעד את צמצום ימי החופשה. לא רואה דרך ריאלית שזה יקרה בחנוכה לצערנו. אני משוכנע ששר האוצר יעביר את הכסף. כל המערכות מוכנות. אני קורא לכחלון להעביר את הכסף לקיצור החופשות", אמר.

תגיות:משרד החינוךחופשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה