בריאות ותזונה

הוסיפו את הצמח הזה לכוס התה שלכם בחורף - ותראו נפלאות

בין אם אתם חובבי תה צמחים או לא, החורף הוא סיבה מצוינת להתחיל לשתות אותו - ולא רק בשל העובדה שהוא מחמם את גופנו. אז מהו הצמח שאם תוסיפו אותו לתה שלכם הוא יהפוך את החורף שלכם לנעים וכייפי? קראו בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בין אם אתם חובבי תה צמחים או לא, החורף הוא סיבה מצוינת להתחיל לשתות אותו - ולא רק בשל העובדה שהוא מחמם את גופנו. למעשה, רבים הם הצמחים שאותם נוכל לשלב בכוס התה שלנו, איש איש על פי טעמו האישי. שיבה, נענע, זעתר, לואיזה, מנטה ועוד - כולם כולם יספקו לנו שלל חומרים טובים שיעזרו לנו לעבור את החורף בשלום, אחת מהן היא המליסה. 

לא הרבה מודעים לכך, אבל תכונותיה של המליסה מאפיינות אותה כצמח אנטי דכאוני, מרגיע, משפר מצבי רוח משתנים ואף מסייע במקרים של חרדות וחוסר שלווה פנימית. 

מה יש בה במליסה שהופכת אותה לכל כך טובה בעבורנו, במיוחד בחורף? ובכן, מחקרים רבים שנעשו עליה הוכיחו כי במליסה ישנן שתי חומצות אנטי ויראליות חזקות, שמעולות בלוחמה נגד חיידקים ווירוסים - החומצה הקפאית והחומצה הרוזמרינית. 

שתי החומצות הללו, בנוסף לחומרים אחרים שמצויים במליסה, נלחמות אף בתופעות של אקזמות, גרד ואף זיהום הרפס (שמתפרץ לעתים בחורף). לטיפול בהרפס יש למרוח שמן אתרי של מליסה שמהול בשמן צמחי ביחס שווה. 

זאת ועוד. המליסה מרגיעה כאבי בטן, מעודדת שינה טובה, מורידה את רמות המתח בגוף, מקלה על תופעות של מעי רגיז למי שסובל מכך, מפחיתה גזים, מרגיעה את הנפש מסטרס ודיכאון, משפרת תפקודים קוגניטיביים ועוד. מחקרים שנעשו באחרונה הוכיחו כי המליסה משפרת תפקודם של חולי אלצהיימר, היות והיא משפרת את תפקוד האצטיל כולין בגוף. האצטיל כולין הוא חומר שמתפקד כמתווך עצבי ומסייע לשמירה על תפקודי מוח - זיכרון, למידה וכדומה - תקינים. 

תגיות:חורףתהנפלאותמליסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה