חדשות בארץ

בשעה טובה: מטוס ה"אדיר" נכנס לשימוש מבצעי

מטוסי האדיר סיימו היום (ד') את תקופת ההכשרה והקליטה לשימוש מבצעי בחיל האוויר, זאת לאחר תקופת הסתגלות ארוכה. מפקד חיל האויר: "המבצעיות של האדיר מוסיפה נדבך משמעותי ליכולתו של החיל בעת הנוכחית"

  • י"ח כסלו התשע"ח
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

מטוסי ה"אדיר" סיימו היום (ד') את תקופת ההכשרה והקליטה לשימוש מבצעי בחיל האוויר, זאת לאחר תקופת הסתגלות ארוכה, וכשנה לאחר הגעת המטוס הראשון.

מדובר בבשורה של ממש, שכן כניסתם של מטוסי ה"אדיר" לשימוש מבצעי מסיימת תהליך הסתגלות ארוך ומשמעותי שתחילתו בנחיתת המטוסים הראשונים בחודש דצמבר 2016 ופתיחת טייסת "נשר הזהב" (140). ביצוע תהליך קליטת ה"אדיר" נעשה באמצעות צוותי הקמה להם הכשרה ייעודית אשר קלטה לאורך השנה שחלפה תשעה מטוסים.

חיל האוויר הישראלי, מחוץ לארצות הברית, הוא הראשון בעולם שיפעיל מבצעית את מטוסי ה"אדיר". מדובר בצד נוסף לביטוי שיתוף הפעולה בין ארצות הברית וישראל, כמו כן לקשר האסטרטגי ארוך השנים ביניהם.

מצה"ל נמסר כי: "קליטת מטוסי ה"אדיר" היא נדבך נוסף במאמצי הפעלת הכוח ובנייתו, והתאמתו של צה״ל לאתגרי העתיד כפי שבאה לידי ביטוי בתר״ש גדעון וממומש גם בהיבטי כוח אדם, טכנולוגיה, תשתיות, אמצעי לחימה, הכשרות, לוגיסטיקה ועוד."

מפקד חיל האויר, אלוף עמיקם נורקין, שלח איגרת לאנשי חיל האויר, ובה כתב: ״ההכרזה על כשירותה המבצעית של הטייסת מתרחשת בתקופה בה חיל האוויר פועל מבצעית בהיקף נרחב במספר חזיתות, בתוך מזרח תיכון משתנה ומתעצב. האתגר המבצעי ההופך מורכב מדי יום – זוכה למענה אווירי איכותי ומקצועי. המבצעיות של האדיר מוסיפה נדבך משמעותי ליכולתו של החיל בעת הנוכחית.״

תגיות:מטוסצה"לחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה