חדשות בעולם

מזעזע: מה התגלה בגופו של החייל שהצליח לברוח מצפון קוריאה?

התקשורת העולמית רוחשת כמרקחה בעקבות חייל צעיר מצפון קוריאה, שנפצע אנושות בעת שנמלט מהמדינה ונורה על ידי חיילים צפון קוריאנים. צוות סיקור מיוחד שקיבל אישור לצלם את הממצאים שהוצאו מגופו לאחר הניתוח, נחרד ממה שהתגלה במעיו

החייל מובהל לטיפול רפואי במטרה להציל את חייו לאחר שנורה (צילום מסך)החייל מובהל לטיפול רפואי במטרה להציל את חייו לאחר שנורה (צילום מסך)
אא

התקשורת העולמית רוחשת כמרקחה בעקבות חייל צעיר מצפון קוריאה, שנפצע אנושות בעת שנמלט מהמדינה ונורה על ידי חיילים צפון קוריאנים. החייל הו צ'ונג סונג שנמלט מהמשטר הרודני בחיפוש אחר חירות, נפגע בחזהו, בגבו ובגפיו ממטר הכדורים שנורו לעברו, אך באורח נסי הצליח להגיע אל הגבול עם דרום קוריאה - שם עצרו החיילים הצפון קוריאנים את המרדף אחריו. 

במשך שעות ארוכות שכב החייל בגבול כשהוא פצוע, מבלי שיוכל להזעיק עזרה, אולם הוא ניצל על ידי סיור צבאי שעבר במקום והובילו לבית החולים. 

צוות סיקור בלעדי של חדשות CNN הצליח לקבל אישור מיוחד להיכנס לחדרו של החייל, ולתעד מספר תמונות שמציגות מציאות קשה ובלתי נתפשת של התעללות. המנתח לי קוק-ג'ונג מיחידת הטראומה של בית החולים של סיאול, קיבל את הדיווח הראשוני על מצבו של החייל והיה בין הראשונים שקיבלו את פניו כשהמסוק נחת. 

המנתח סיפר כי החייל נורה קשות על ידי הצפון קוריאנים, והגיע במצב של גסיסה. "הסימנים החיוניים שלו היו לא יציבים, וגופו היה כמו צנצנת שבורה. לא יכולנו להכניס אליו מספיק מנות דם", סיפר המנתח. "הקליעים חדרו לברכו, לחזהו ולמעיו וגרמו לסיבוך שמעולם לא ראיתי ב-20 שנות הקריירה שלי. בכל שעות הניתוח הייתי בטוח שהוא עוד רגע ימות על שולחן הניתוחים ולא ישרוד את הפגיעה הקשה. זה נס שהוא שרד בכל זאת", אמר בראיון ל-CNN.

אבל זה עוד לא הכל. המנתח מספר כי בעת שעסק בהוצאת הקליעים ממעיו של החייל, נחרד לגלות טפילים שחלקם הגיעו לאורך 27 ס"מ במעי הרגיז שלו, דבר שמעיד על תת התנאים שבהם חי במדינתו. "מדובר בטפילים נדירים שמתפתחים בגוף כתוצאה מחוסר היגיינה משוועת או תנאים סניטריים ירודים. במקרים מסוימים, הטפילים הללו יכולים לגרום אף למוות", אמר. 

באורח נסי למדי, הצליח העריק לצאת ממצבו והתאושש במהירות שהצליחה להפתיע אפילו את רופאיו. הוא מדבר והולך באופן חופשי, אך עדיין לא יצא מכלל סכנה - גם נפשית. "הוא סובל הרבה מסיוטי לילה, ולא פעם מתעורר כשהוא שטוף זיעה ושואל: 'זה באמת דרום קוריאה כאן?'", מסביר הרופא. "כעת נבדקת האפשרות שהוא סובל מהפרעות דחק פוסט טראומטיות, והוא מטופל אצל רופא פסיכיאטר בד בבד לטיפול הפיזי".

כעת דורשת ממשלת צפון קוריאה להעמיד את החייל לדין בגין עריקה, אולם לפי שעה לא ברור אם הדרום קוריאנים אמנם מתכוונים להיענות לדרישה. 

תרגום מאנגלית: שירה כהן 

תגיות:צפון קוריאהחיילסכנהעריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה