חדשות בעולם

עכשיו זה סופי: ההכרזה על העברת השגרירות – הערב

גורמים בממשל טראמפ מאשרים כי הנשיא יודיע הערב על כך שארה"ב מכירה בירושלים בבירת ישראל. הפלסטינים הכריזו על יום זעם

  • י"ח כסלו התשע"ח
נשיא ארה"ב בכותל. יכיר בירושלים כבירת ישראל (צילום: פלאש 90)נשיא ארה"ב בכותל. יכיר בירושלים כבירת ישראל (צילום: פלאש 90)
אא

הערב (רביעי) יישא נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאום, שיבהיר כי החליט להכיר בירושלים כבירת ישראל. את הנאום יישא הנשיא בשעה 20:00 לפי שעון ישראל.

בכירים בממשל טראמפ מסרו כי "הנשיא יאמר שארה"ב מכירה בירושלים כבירתה של ישראל - זו הכרה במציאות ההיסטורית לפיה ירושלים היא מרכז האמונה היהודי במשך אלפי שנים, ובמציאות כיום שמשרדי הממשלה, בית המשפט העליון והרשויות המרכזיות יושבות בבירה של ישראל - ירושלים", אמרו.

"אנחנו חייבים להיות הוגנים כלפי המציאות לפיה ירושלים היא בירת ישראל כבר שבעה עשורים ואי אפשר להתכחש לזה. ההכרה הזו במציאות, אינה אמורה להשפיע על תהליך השלום", אמרו. "הנשיא טראמפ נשאר מחוייב להביא שלום בין ישראל והפלסטינים. לדעתו מדובר בשלום בר השגה והוא מאוד אופטימי באשר לעניין הזה. הוא יסכים גם לפיתרון שתי המדינות, במידה ושני הצדדים יהיו מעוניינים בכך ויתנו את הסכמתם".

"ההצהרה השנייה תהיה שהנשיא הורה למחלקת המדינה לפתוח בתהליך של העברת השגרירות ממקומה הנוכחי בתל אביב, למקום חדש שיימצא בירושלים", הוסיפו אנשי טראמפ.

עם זאת, הנשיא מתכוון לחתום על הצו שדוחה בחצי שנה את העברת השגרירות מתל אביב לירושלים. "הנשיא ימשיך לחתום על הצו בכל חצי שנה, עד לשלבים הסופיים של תהליך ההעברה", הסבירו הבכירים בממשל האמריקני, וציינו כי מדובר בתהליך ארוך. "זה לא אומר שזה יקרה מחר. מדובר במהלך שאורך זמן. צריך למצוא מקום חדש, להכשיר אותו ולבנות את המבנה המתאים. זה תהליך ארוך. הנשיא לא ינקוב בזמנים - אבל כדי להבהיר מה הציפיות - זה עניין של שנים אחדות, לא של חודשים". העברת השגרירות תיארך בין 3 ל-4 שנים.

עוד קודם ההצהרה הרשמית, הפלסטינים מביעים זעם על ההכרה הצפויה בירושלים כבירת ישראל. בבית לחם נערכו הפגנות ז עם, במהלכן הוצתה תמונתו של טראמפ.

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, קיים אמש (שלישי) מרתון שיחות עם מנהיגים בעולם בניסיון לעצור את ההכרה בעיר. בחמאס הודיעו על יום זעם ביום שישי הקרוב.

תגיות:הכרזהשגרירות ירושליםדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה