סמארטפונים ואינטרנט

סכנה חדשה בפתח: פייסבוק מפתחת אפליקציה חדשה לילדים בני שש

לפייסבוק לא מספיקים כל המבוגרים המכורים לרשת החברתית. עכשיו היא פונה גם לילדים בני שש

  • י"ז כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפייסבוק, כך נראה, לא מספיקים מאות מיליוני המשתמשים המכורים לרשת החברתית. עכשיו רוצה החברה להבטיח לעצמה גם את דור העתיד. בימים אלה היא מוציאה אפליקציה לילדים בגיל 6 עד 12, הגילים בהם באופן רשמי אסור להם להשתמש עדיין בפייסבוק (על אף שמיליוני ילדים בגיל הזה עוקפים בקלות את האיסור), שתשמש כ'מסנג'ר בהשגחה הורית'.

פייסבוק משווקת את האפליקציה החדשה כדבר שנועד לכאורה להרגיע את חששות ההורים. החברה מבטיחה כי לא יהיו בה פרסומות, וכי הילדים יוכלו לשוחח אך ורק עם חברים שאושרו על ידי ההורים. "הורים מרשים יותר ויותר לילדים להשתמש בטבלטים וטלפונים חכמים, אבל יש להם שאלות וחששות לגבי האפליקציות המתאימות לילדים" אומרת לורן צ'אנג, מנהלת המוצר החדש. "לכן, כששמענו על הצורך באפליקציות טובות יותר מההורים דרך מחקר השוק שלנו, ידענו שעלינו לפתח את המוצר הזה".

ממש אכפתיות נוגעת ללב, לא? אלא שהשאלה האמיתית היא פחות באיזה מסנג'ר הילדים ישוחחו אלא האם בכלל זו דרך תקשורת טובה עבורם. שון פארקר, נשיאה הראשון של חברת פייסבוק אמר לאחרונה כי :"רק אלוקים יודע מה פייסבוק עושה למוח של הילדים שלנו". הוא תיאר במיוחד את הבעייתיות במערכת ה'לייקים' שגורמת למשתמשים להתמכר לאישור החברתי. האם באמת רוצים לאפשר לילדים בגיל שש כבר להיות תלויים כל כך באישורים וירטואליים?

פייסבוק, מסתבר, רוצה בדיוק את זה. ילד שיגדל עם המסנג'ר 'המוגן' החדש, יפתח כנראה חשבון פייסבוק רגיל מיד כשיגיע לגיל 13 – וכך החברה תנצח את כל המתחרות שלה כבר כשצרכני העתיד מגיעים לכיתה א'.

תגיות:פייסבוקאינטרנטילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה