חדשות בריאות

רפואה פורצת דרך: האם נמצאה תרופה לאלצהיימר?

גלולה חדשה, אשר פותחה על ידי מדענים מאוניברסיטת אוקספורד, משפרת משמעותית מצב מוח פגוע אצל חולים, וביכולתה להחזיר את תפקוד המוח לפעילות תקינה בתוך 9 חודשים

  • ט"ו כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשורות טובות: מדענים פיתחו תרופה שביכולתה לשפר משמעותית מצבי מוח פגועים אצל חולים. לטענת החוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, תרופה בשם LMTX  המופיעה בצורת גלולה, נלקחת פעמיים ביום, וכבר אחרי 9 חודשים נתוני סריקת MRI  אצל אנשים חולים, נמצאו דומים לנתוני הסריקה המתבצעת אצל האנשים הבריאים.

בין מרכיבי התרופה ישנו חומר כימי, שעניינו להמיס את החלבון היוצר את החומר שסותם את המוח, ובכך גורם למחלה. לדברי חברת TauRx Pharmaceuticals, יצרנית התרופה, בעקבות המסת החומר, נמנעת היווצרות של חומר חדש באזור המוח האחראי על הזכרון,וכך יש באפשרותה לעזור לסובלים משכחה.

לדברי פרופ' גורדון וילקוק מאוניברסיטת אוקספורד, המחבר הראשי של המחקר: "מעולם לא ראיתי החלמה כזו של מוח, לפני הטיפול בתרופה וגם אחריה".

בנוסף לנפלאות התרופה, אשר עדיין נבדקת קלינית, יש ביכולתה לשפר את ביצועי החולים במשימות יומיומיות, כגון האפשרות להתרחץ או להתלבש בעצמם. כמו כן משפרת התרופה את היכולת לזכור תאריכים, ולקרוא שמות לחפצים שונים.

תגיות:אלצהיימרתרופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה