חדשות בריאות

תרופה חדשה מציעה תקווה לסובלים ממיגרנות קשות ותכופות

כבר בשנה הבאה צפויות לצאת לשוק שתי תרופות חדשות, האחת של חברת טבע הישראלית, המפגינות יעילות מרשימה במניעת התקפי מיגרנה

  • ט"ו כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חדשות טובות לסובלים ממיגרנה שטרם מצאו מענה: שני מחקרים קליניים חדשים מצאו כי סוג חדש של תרופה מפחית את תכיפות התקפי המיגרנה ועוצמתם בכחמישים אחוזים.

שני המחקרים, שפורסמו בשבוע שעבר בכתב עת רפואי אמריקאי, בחנו האחד את היעילות של תרופה שפותחה על ידי חברת טבע הישראלית (המחקר כלל 1130 משתתפים) והשני את יעילותה של תרופה שפותחה במשותף על ידי חברת נוברטיס וחברת אמגן. שתי התרופות הוגשו למנהל התרופות האמריקאי כדי לקבל אישור וצפויות להגיע לשוק במהלך 2018.

במחקר של חברת טבע נבדקו התוצאות של הזרקה חודשית או רבעונית של התרופה, מול הזרקה חודשים או רבעונית של פלצבו. אחרי שלושה חודשים, 41 אחוזים מאלה שקיבלו זריקה חודשית של התרופה דיווחו כי עוצמת כאבי הראש שלהם ירד לפחות במחצית – רק 18 אחוזים מקבוצת הפלצבו דיווחו על אותה תוצאה. בקרב הקבוצה שקיבלה את הזריקה רק פעם ברבעון דווח על שיפור דומה אצל 38 אחוזים מהמשתתפים. לפני תחילת המחקר, כל המשתתפים דיווחו על 13 ימים בממוצע של כאבי ראש בחודש. אחרי זריקה של התרופה המספר הזה ירד לשמונה או תשעה ימים בחודש.

המחקר של נוברטיס ואמגן עקב במשך חצי שנה אחרי קבוצה שקיבלה זריקה חודשית במינון נמוך, קבוצה שקיבלה זריקה חודשית במינון גבוה, וקבוצה שקיבלה זריקת פלצבו. 43 אחוזים מהקבוהצ הראשונה ו-50 אחוזים מהקבוצה השניה דיווח על שיפור של כאבי הראש שלהם לפחות במחצית. המספר הממוצע של ימים בחודש בהם סבלו מכאב ראש ירד בערך ב-3.5 ימים.

שתי התרופות החדשות (fremanezumab ו – Erenumab) הן תרופות שמחקות תאים חיסוניים בגוף, ושתיהן נבחנו דווקא על אנשים שלא הגיבו עד היום לאף תרופה אחרת המיועדת למיגרנה.

ממצא מבטיח במיוחד של שני המחקרים הוא העובדה כי בשניהם דווח על מספר משתתפים במחקר שהתפטרו לחלוטין מכאבי הראש שלהם בעקבות הזריקות. 

תגיות:בריאותמיגרנהתרופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה