חדשות בארץ

קידוש ה’: קצבתה של שולה בת ה-76 נגנבה. אזרח טוב התגייס לעזור

תיקה של בת 76 מפתח תקווה נגנב, וכל כספי הקצבה שלה - 3,000 ש"ח סך הכל, נגנבו. אזרחים טובים התגייסו ונענו לפוסט שקרא לתרום לה את הכסף, ותוך יומיים בלבד גויסו למעלה מ-10,000 ש"ח. מי כעמך ישראל

שולה וה’צדיק’ אייל בבג’ני (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אייל בבג’ני)שולה וה’צדיק’ אייל בבג’ני (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אייל בבג’ני)
אא

יצא צדיק: אייל בבג'ני, בעל חנות ברחוב חיים עוזר בפתח תקווה – מרגש את הרשת בזכות מעשה טוב שעשה ביום שני האחרון. מאחורי חנותו, מצא בבג'ני תיק שזרוק על הרצפה, וחשדו התעורר.

כשהרים את התיק מהרצפה הבין כי מדובר בתיק גנוב שהכסף ודברי הערך שבו נלקחו, ושאר הדברים הושלכו בצד. בבג'ני לא בזבז זמן, ומיד ניסה לאתר את הבעלים של התיק. "מצאתי שם כרטיס ביקור של קופת חולים ותעודת זהות של הבעלים – שולה שוקרון. ניסיתי להשיג את המרפאה שלה וככה נפגשתי עם שולה והחזרתי לה את התיק", הוא כותב בעמוד הפייסבוק שלו.

שוקרון בת ה-76, לא יכלה להסתיר את רגשותיה כשקיבלה את שיחת הטלפון מאייל. "בשיחה איתה ליבי נחמץ", הוא כותב. "היא בכתה לי בטלפון שנגנבו לה מעל 3000 ₪ במזומן, הקצבה של הבן שלה שנהרג במהלך שירותו הצבאי".

 

"אנשים קוראים לי צדיק. זה מרגש, אבל אני רוצה להאמין שכל אחד היה עושה את זה"

בבג'ני לא נשאר אדיש לסיפורה של שוקרון, והחליט לנסות ולגייס את הסכום הגנוב – דרך הרשתות החברתיות. "קיבלתי נהר של פניות מאנשים טובים שרוצים לעזור לה, והבנו שיש פה דרך לתקן את המצב המעוות", הוא אומר.

בבג'ני פרסם פוסט שקורא לאנשים לתרום, ומאות נענו לקריאה ועזרו. "כשנפגשתי עם שולה סיפרתי לה על פוסט התרומה, ולמרות שהודתה לי מאוד – התביישה ואמרה שאין צורך. אבל התעקשתי. אמרתי לה שהסיפור שלה נגע ללבם של המון אנשים, שישמחו לגרום לה שוב לחייך. בסוף היא הסכימה".

תוך פחות מיומיים הצליחו השלושה לגייס סכום שעבר את ה-10,000 שקל. "בן אדם אחד לבד שם 3,000 שקל, ועוד אחד שם 1,000 שקול וזה מדהים. היו הרבה אחרים ששמו סכומים אחרים, וזה ממש מרגש", אמר.

לדבריו, מאז הצלחת פוסט התרומה רבים מכנים אותו צדיק, ומשבחים אותו על היוזמה הברוכה. "זה מרגש", הוא אומר. "אבל עשיתי דבר רגיל, שאני רוצה להאמין שכל אחד היה עושה".

תגיות:כסףגניבהפתח תקווהחסדמבוגרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה