ונשמרתם

מומחה מזהיר: קניתם מגפיים מהסוג הפופולארי הזה? היפטרו מהם מיד

עונת המגפיים החלה, ורבים מאיתנו עטים על חנויות הנעליים בחיפוש אחר מגפיים מסוגים שונים. בעשור האחרון מיליוני נשים ברחבי העולם משתמשות במגפיים מסוג UGG, אך כעת המומחים מזהירים מפניהן

המגפיים המסוכנים (צילום: shutterstock)המגפיים המסוכנים (צילום: shutterstock)
אא

עונת המגפיים החלה, ורבים מאיתנו עטים על חנויות הנעליים בחיפוש אחר מגפיים מסוגים שונים. לרוב, ההעדפה היא נוחות וחמימות - וזו בדיוק הסיבה שבעשור האחרון תפסו מגפי UGG תאוצה והתפרסמו בכל העולם כמגפי נוחות. אלא שכעת, אורתופד כירורגי בשם פרופסור איאן מקדרמוט מזהיר מפני סכנה גדולה שאורבת במגפיים הללו. 

בראיון שהעניק פרופ' מקדרמוט ל'דיילי מייל' בימים האחרונים, אמר כי אמנם מיליוני נשים כבר רכשו את המותג ומשתמשות בו בעולם, אך מחקר חדש שנעשה, הצליח להוכיח כי האופן שבו מעוצבים המגפיים עלול לגרום לבעיות ברכיים חמורות, שלעתים קרובות מצריכות ניתוח. "היו מקרים שעברו דרכנו, שבהם ראינו שהמגפיים גרמו להתעקמות חמורה של הרגליים, ולעתים אף קריעת רצועת הברך".

מצב זה מתקרא בעגה הרפואית 'קישות ברכיים' והוא מופיע לרוב בילדות או כתוצאה של שבר, חבלה ברגל, מחלת פרקים שגרונית או ניוונית ודלקת בעצם. "יש להפסיק לנעול אותן מיד, ולא לקחת את הסיכון להתפתחות בעיות, שאחר כך קשה להתמודד איתן", מזהיר מקדרמוט. 

תרגום מאנגלית: שירה כהן 

תגיות:חורףמומחיםסכנהמגפיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה