חדשות בארץ

צעד היסטורי: עיר חדשה תוקם בשומרון

20 שנה לאחר שהוקמה העיר אריאל, ממליצה וועדה של משרד הפנים להקים עיר חדשה בשומרון, על ידי צירוף היישובים: עץ אפרים, שערי תקווה, אורנית ואלקנה לעיר אחת. ח"כ אדלשטיין: "המיקום שלה בשומרון הופך את המהלך לבעל חשיבות עליונה, שכן הוא מחזק את אחיזתנו במקום"

  • י"ב כסלו התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

20 שנה לאחר שהוקמה העיר אריאל, ממליצה וועדה של משרד הפנים להקים עיר חדשה בשומרון, על ידי צירוף היישובים: עץ אפרים, שערי תקווה אורנית ואלקנה לעיר אחת, ולראשונה יוכלו לאפשר בנייה במקומות שבהן לא התאפשרה בנייה עד עתה.

הוועדה העבירה את המלצותיה לראשי הרשויות: "הוועדה שקלה בכובד ראש את המלצתה, והחליטה להמליץ פה אחד לפעול לאיחוד הרשויות אורנית, אלקנה,שערי תקווה ועץ אפרים".

למעלה מ-120 מיליון שקלים, כך על פי הערכות משרד האוצר, יושקעו במהלך על מנת לאפשר התפתחות מהירה של העיר החדשה.

על פי דו"ח הוועדה, מדובר במהלך שיהווה חיסכון רב לקופת המדינה, משום שנכון להיום, כ-22 אלף בני אדם חיים בארבע הרשויות, וברשותן 4 מערכות שונות של שירותים הניתנים לתושבי האזור. כעת יוכלו לצמצם את אותן מערכות לאחת: "לאור העובדה כי חוסנן הכלכלי של הרשויות המדוברות אינו גדול וכדי לנהל את ענייניהן הן נדרשות למקורות מתקציב המדינה, נראה לחברי הוועדה, כי צמצום ואיחוד תפקידים יביא למיצוי טוב יותר של התקציב הממשלתי בנקודה זו".

כאמור, מאז שהוקמה העיר אריאל לפני כ-20 שנה, לא הוקמה אחריה עיר בשומרון. כעת הקמת העיר החדשה תאפשר קידום תכנון בכל האיזור כולו. לדברי הוועדה, העיר החדשה: "תאפשר את פעילות התכנון והפיתוח באזור שער השומרון בצורה יעילה ומהירה יותר. העיר החדשה צפויה להיות משמעותית וחשובה קרובה מאוד לקו הירוק, ורק 5 דקות נסיעה מכביש 6"

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "אני מברך על המלצות הוועדה להקמת עיר בשומרון, לב מדינת ישראל. עיר שממוקמת במרכז הארץ ותהווה פתרון לזוגות צעירים ומשפרי דיור. המיקום שלה בשומרון הופך את המהלך לבעל חשיבות עליונה, שכן הוא מחזק את אחיזתנו במקום. זה 20 שנה שלא הוכרזה עיר ביהודה ושומרון, ואני מבקש לברך על כך".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אף היא הגיבה על הבשורה באמרה: איחוד 4 הישובים בשומרון והפיכתם לעיר הוא צעד נכון ומתבקש, והוא אמירה משמעותית וברורה לעולם: ההתיישבות מתחזקת ומתעצמת. יש פה השקעה תקציבית עצומה של משרד האוצר בשומרון במהלך, ובאותה מידה זהו צעד שיחסוך כסף למדינה מחד, ומאידך יחזק את יהודה ושומרון. כל עיר נוספת ביו"ש היא תוספת כוח חשובה. השר אריה דרעי ראוי לכל שבח על הצעד החשוב".

תגיות:אריאלעיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה